marți, 19 mai 2020


MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU MIERCURI 20 MAI 2020


PARTEA A TREIA - ARTE; GÂNDURI PESTE TIMP; SFATURI UTILE


ARTE 20 Mai

INVITAȚIE LA OPERĂ 20 Mai

Verdi: Aïda 



Mozart - Die Zauberflöte / The Magic Flute KV 620 (reference recording : Wilhelm Furtwängler 1949)




MUZICĂ 20 Mai

Tranquillity Classical Music



BOLEROS INSTRUMENTALES PARA EL ALMA - Música Para Relajarse, Trabajar y Estudiar



Album: Chanson D'Amour (1984) - Paul Mauriat


Mozart Piano Solo | Symphonic Concertante Chamber Operatic & Choral Classical Music FULL ALBUM



Beautiful Romantic Gutar Love Songs Instrumental🔝Best Relaxing Instrumental Music







POEZIE 20 Mai

Dan Sociu
Dan Sociu s-a născut în Botoșani, la 20 mai 1978.

A publicat: borcane bine legate, bani pentru încă o săptămînă (Editura Junimea, 2002, Premiul Național pentru Poezie „Mihai Eminescu“ – debut); fratele păduche (poezie, Editura Vinea, 2004); cîntece eXcesive (Editura Cartea Românească, 2005, Premiul pentru Poezie al Uniunii Scriitorilor din România); Urbancolia (proză, Editura Polirom, 2008); Nevoi speciale (proză, Editura Polirom, 2008); Pavor nocturn (poezie, Editura Cartea Românească, 2011); Mouths Dry with Hatred (Longleaf Press, 2012); Poezii naive și sentimentale (2012, Editura Cartea Românească).

În prezent este redactor la Think Outside the Box.


Cîntec eXcesiv I

Încă mi se mai întîmplă să cred că în curînd mi se vor trezi superputerile: zborul, invizibilitatea, întoarcerea-n
timp, superelasticitatea, trecerea prin ziduri, dragostea ta –
La 26 de ani, la mijlocul speranţei de viaţă din România, la începutul lui decembrie, la capătul scării abrupte din Green am încercat să te sărut & ai dat înapoi şi era să cad -
Ultima dată m-ai atins la muzeu, ţi-ai lipit o secundă, cît să nu te vadă prietena ta, urechea de braţul meu şi a fost atît de bine, ca şi cum m-ai fi atins prima oară -
Ca şi cum m-ai fi atins în vară, cînd ratasem ceva şi te-ai aşezat lîngă mine şi ai încercat să mă consolezi, fără să ştii că te plac, a fost bine, ca şi cum m-ai fi atins atunci –
Cînd aveam nevoie, la muzeu dar, de fapt, în vară, e greu de explicat, şi data viitoare, poate chiar mîine, cînd îţi vei lipi urechea de braţul meu o să fie ca şi cum ai face-o acum –
cînd te caut pe străzi
pentru că am nevoie.
Îmi lipseşte fix o mie de lei ca să intru oriunde la cald, şi sînt prea timid să cerşesc şi nu sunt norocos să găsesc bani, nu am telefon, nu am o cartelă să te sun, nu sunt destul de norocos să dau de tine întîmplător, pentru că tu eşti acasă cu el,
te iubesc dar acum
nu mai vreau să te caut pe străzi.
Bucureştiul ăsta îmi înnegreşte unghiile pe care le tai în fiecare dimineaţă pentru tine, pentru că s-ar putea să te întîlnesc. Mă bărbieresc pentru tine, mă dau cu deodorant pentru tine, mă împrumut de haine pentru tine -
Dorm oriunde ca să fiu în acelaşi oraş cu tine, pentru că nu am un loc al meu, dar o să am un loc al meu pentru tine, o să omor ratatul din mine pentru tine şi o să fac bani –
O să învăţ să fiu mai cool decît el , o să învăţ toate versurile, piesele şi albumele trupelor care-ţi plac ţie, sau o să te ţin în braţe
cînd o să plîngi -
Troleibuzele care nu duc la tine nu-mi folosesc la nimic. Troleibuzele care duc la tine nu-mi folosesc la nimic.
Într-o noapte o să mă lipesc de maşina neagră din faţa blocului tău, să-i pornesc alarma, să te trezeşti enervată să te ridici din pat de lîngă el -
În ultimul timp nu te mai pot vedea decît pe holuri, la o ţigară, şi tu fumezi trei una după alta, şi pofta ta morbidă mă bucură. Cîndva vom face amîndoi cancer la plămîni şi-mi doresc să nimerim în acelaşi grup de suport, aşa,
ca Bonham Carter & Norton,
Tori Amos & Kafka –




Cîntec eXcesiv II

Şi mai tîrziu au intrat într-un bistro, repede, da, cuvîntul se potrivea cu întîlnirile lor din ultima vreme (dintotdeauna?), 'trăite ca-ntr-o alarmă continuă', cu senzaţia lui ipohondrică de bărbat-ridicol-părăsit-în-staţie (deşi aveau în faţă o dup-amiază întreagă şi-au stat împreună pînă spre seară ) –
Iar ea a probat un inel avangardist, căci intraseră într-un bistro dada, cum anunţa firma roşie, un acvariu cu mese şi scaune de sticlă, unde nu se servea nici un fel de mîncare, ca-n bistrourile obişnuite, doar portofele albastre şi săruri de baie şi inele –
Proba, încîntată, inelul şi el, de undeva din dreapta ei, îi privea, cu aviditatea unui Gollum, vîrfurile ascuţite ale urechilor - cît de mult le iubesc, Miss Frodo, my preciousss... sigur că ar fi vrut să le ronţăie puţin dar în faţa ochilor îi clipea, întunecat, acel X din mijlocul numelui ei –
Semnul interdicţiei, al anulării, acel X de pe ferestrele caselor abandonate ( dar şi al caselor în construcţie, anunţînd că în curînd vor putea fi locuite - ar putea?, ar mai fi posibil vreodată?), şi după ce au ieşit din bistro se străduia să calce pe urmele dulci lăsate-n zăpadă de tălpile ei –
Un 86 a înghiţit-o, şi el a mai rămas, ca de atîtea ori, cîteva minute în staţie (micul lui ritual, pregătirea pentru griefingul din fiecare seară), a simţit, violent, cum se scurg în găurile capacelor de canal (cele cu găuri sînt cele cu ghinion) culorile oraşului, plecase ea si nu mai era nimic de privit –
Eram ca una din acele păpuşi sinistre, cu X-uri în loc de ochi. Din capătul străzii Mecet se auzeau - foarte încet, surdinizate de zăpada murdară - tînguirile stranii ale ţigăncilor (fiaaaareeee vechi, fiaaaareee vechi cumpăr), care mă emoţionează atît de mult, aproape la fel de mult ca micile anunţuri de pe stîlpi ( pierdut broscuţă ţestoasă de Florida - în tratament - găsitorului recompensă substanţială) care s-au înmulţit îngrijorător în ultima vreme...
Cîntec eXcesiv IV

Apă, apă peste tot, şi nici un strop de băut,
50 de posturi TV, şi mai nimic de văzut,
întins în pat – şi-mi pare că mărşăluiesc –
cu ochii injectaţi, privesc
ştirile, poate va arde
ceva pe strada Sfinţii Voievozi
şi, preţ de-o clipă,
o să îţi zăresc
picioarele-n ciorapii galbeni, cînd ieşi
fugind,
din bloc,
ferindu-ţi faţa
nu atît de foc, cît de solzii
reci ai camerelor
video
care nu adăpostesc,
cum simţi că nu te mai adăpostesc
cuvintele (îmi spui că nu ştii
dac-o să mai scrii
şi ţi-e frică), deşi
the word
is a way of murdering
the outside world, adică
tot ce i-a rămas
unuia ca mine,
ce i-ar mai fi rămas
uneia ca tine,
„genul de oameni
care nu se simt bine nicăieri,
indiferent de orice”,
cum îmi spuneai
într-un mail.
În curînd o să mă uiţi, Ruxandra,
şi-n timp, încet încet, mesajele mele
le vei trece-n junk-mail.




TEATRU/FILM 20 Mai

În regia Cristi Puiu
Biografie
Fiul Iulianei și a lui Emilian Puiu. A făcut pictură de la 10 ani. În 1990, după căderea regimului comunist, a participat la o expoziție în LausanneElvetia, împreună cu alți tineri artiști români. Doi ani mai târziu, a trecut examenul de admitere la Ecole Superieure d'Arts Visuels din Geneva, departamentul de Pictură. La finalul primului an, a abandonat cursurile de pictură, pentru a le începe pe cele de film, la aceeași scoală pe care a absolvit-o în 1996. În anul 2004 a fondat cu Anca Puiu și Alex Munteanu casa de producție cinematografică Mandragora.
Cristi Puiu locuiește în București și este căsătorit cu producătoarea de film Anca Puiu. Împreună cu Anca are 3 copii - Smaranda, Ileana si Zoe.
Activitate
Regizor
A debutat ca regizor în 2001 cu filmul Marfa și banii, film care a obținut deja mai multe premii internaționale. Unii critici de film[cine?] consideră că acesta este filmul care a inaugurat noul val românesc în cinematografie. A continuat cu un film de scurt-metraj, Un cartuș de Kent și un pachet de cafea în 2004, film de asemenea, premiat. Al doilea film de lung-metraj, Moartea domnului Lăzărescu2005, face parte dintr-un proiect de șase povestiri scrise de Cristi Puiu în 2003. Filmul a obținut numeroase premii internaționale. A mai regizat, în 2010, lung-metrajul de ficțiune Aurora, în care a interpretat personajul principal (Viorel).
Scenarist
Cristi Puiu este co-scenarist la ambele sale filme de lung-metraj, Marfa și banii și Moartea Domnului Lăzărescu, alături de Răzvan Rădulescu. Cristi Puiu este scenaristul filmului său de scurt-metraj, Un cartuș de Kent și un pachet de cafea. Apoi colaborare cu Răzvan Rădulescu a mai scris scenariul la Niki Ardelean, colonel în rezervă2003, film regizat de Lucian Pintilie. În 2005 regizorul german, Didi Danquart, a realizat filmul Offset după un scenariu scris de Cristi Puiu si Răzvan Rădulescu. Pentru filmul Aurora a scris singur scenariul dupa 2 ani de prospecții și documentare.
Premii
·         2012 Premiile Gopo - Premiul Gopo pentru cea mai bună regie pentru Aurora
·         2005 Festivalul de Film de la Cannes - Premiul "Un Certain Regard" pentru Moartea domnului Lăzărescu
·         2005 Festivalul de Film de la Chicago - Premiul Special al Juriului pentru Moartea domnului Lăzărescu
·         2005 Festivalul Internațional de la Reykjavik - Premiul "Descoperirea Anului, acordat noilor talente" pentru Moartea domnului Lăzărescu
·         2004 Festivalul Internațional de la Berlin - "Ursul de Aur pentru cel mai bun film de scurt-metraj" pentru Un cartuș de Kent și un pachet de cafea [3]
·         2002 Festivalul de Film de la Trieste - Mențiune specială a juriului pentru Marfa și banii
·         2002 Festivalul European de la Angers - Premiul Procirep pentru Marfa și banii
·         2002 Festivalul Internațional de Film Buenos Aires - Premiul Abasto pentru Marfa și banii
·         2001 Festivalul de Film de la Cottbus
·         Premiul "Findling" pentru Marfa și banii
·         Premiul special al juriului pentru Marfa și banii
·         2001 Festivalul de Film de la Salonic - Premiul FIPRESCI pentru Marfa și banii
Filmografie
Regizor
·         1995 – Before Breakfast
·         1996 – 25.12. Bucharest, North Railway Station
·         2001 – Marfa și banii[4][5]
·         2005 – Moartea domnului Lăzărescu
·         2010 – Aurora
·         2016 – Sieranevada [6]
Scenarist
·         Marfa și banii (2001)
·         Hacker (2003) - serial TV
·         Niki Ardelean, colonel în rezervă (2003)
·         Un cartuș de Kent și un pachet de cafea (2004)
·         Offset (2005)
·         Moartea domnului Lăzărescu (2005)
·         Hrană pentru peștii mici (2008)
·         Aurora (2010)
·         La Conac (2011)


Curajul femeii in dragoste (2008) - Felix Anton Rizea




GLUMEȘTE, FII VESEL ȘI VEI RĂMÂNE TÂNĂR 20 Mai

Mr Bean Goes to Town | Episode 4 | Mr. Bean Official





GÂNDURI PESTE TIMP 20 Mai

 Shakespeare - Citate:























SFATURI UTILE 20 Mai

10 combinații de alimente care împreună fac minuni | Eu stiu TV



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU 12 IULIE 2024 ISTORIE PE ZILE 12 Iulie Evenimente ·           1153: Anastase IV (Corrado del Suburra), este i...