7. /9 MAI 2021 - INVITAȚIE LAS OPERĂ, OPERETĂ, BALET
LUIGI ILLICA
Luigi Illica | |
Luigi Illica | |
Date personale | |
---|---|
Născut | [1][3][4][5] Castell'Arquato, Emilia-Romagna, Italia |
Decedat | (62 de ani)[1][3][4][5] Castell'Arquato, Emilia-Romagna, Italia |
Cetățenie | Regatul Italiei |
Ocupație | libretist[*] scriitor dramaturg jurnalist poet |
Activitate | |
Limbi | limba italiană[2] |
Prezență online | |
Identificator titlu IMDb | |
Modifică date / text |
Luigi Illica (n. 9 mai 1857 – d. 16 decembrie 1919) a fost un libretist italian, care a scris librete mai ales pentru operele lui Giacomo Puccini (de obicei cu Giuseppe Giacosa), dar și pentru operele lui Alfredo Catalani, Umberto Giordano, Baron Alberto Franchetti, precum și pentru alți compozitori italieni. Cele mai cunoscute librete ale lui Illica a fost scrise pentru operele La bohème, Tosca, Madama Butterfly și Andrea Chénier.
Scurtă biografie
Illica s-a născut în localitatea Castell'Arquato. Viața sa personală pare a fi imitat libretele sale sau poate, mai degrabă, libretistul italian a prelucrat multe din întâmplările vieții sale în opera sa scrisă pentru teatrul liric.
Într-un un duel personal, declanșat de o întâmplare amoroasă, Illica și-a pierdut urechea dreaptă; motiv pentru care ulterior se va fotografia întotdeauna cu capul ușor întors în partea opusă.
În perioada filmului mut, când se proiectau filme bazate pe operele în care Illica scrisese partea dramatică, numele libretistului apărea cu litere pronunțat mari, ca un avertisment pentru public și orchestrele acompaniatoare ale acelor filme. Distribuitorii acelor filme puteau garanta doar că i se va da creditul cuvenit, dar nu și faptul ca filmele sale să fie acompaniate de muzica compozitorului corespunzător.
Librete
Datele indicate sunt cele pentru scrierea acestor librete.
|
|
|
GIOVANNI PAISIELLO
Giovanni Paisiello (sau Paesiello ; 9 mai 1740 - 5 iunie 1816) a fost un compozitor italian din epoca clasică și a fost cel mai popular compozitor de operă de la sfârșitul anilor 1700. Stilul său operistic l-a influențat pe Mozart și Rossini , iar muzica sa a fost susținută de Haydn și Beethoven . [1] [ verificare nereușită ]
Viaţă
Paisiello s-a născut în Taranto, în regiunea Apulia , și a fost educat de iezuiții de acolo. A devenit cunoscut pentru vocea sa frumoasă și în 1754 a fost trimis la Conservatorio di S. Onofrio din Napoli , unde a studiat cu Francesco Durante și, în cele din urmă, a devenit asistent de maestru. Pentru teatrul Conservatorului, pe care l-a părăsit în 1763, a scris niște intermezzi, dintre care unul a atras atenția atât de mult încât a fost invitat să scrie două opere, La Pupilla și Il Mondo al Rovescio , pentru Bologna , iar a treia, Il Marchese di Tidipano , pentru Roma. [2]
Reputația sa acum ferm stabilită, s-a stabilit pentru câțiva ani la Napoli, unde, în ciuda popularității lui Niccolò Piccinni , Domenico Cimarosa și Pietro Guglielmi , al cărui triumf a fost amar de gelozie, a produs o serie de opere de mare succes, dintre care L'ldolo cinese , a făcut o impresie profundă asupra publicului napolitan. Tânărul Mozart l-a întâlnit la Bologna în 1771. [2]
În 1772 Paisiello a început să scrie muzică bisericească și a compus un requiem pentru Gennara di Borbone, din dinastia domnitoare. În același an s-a căsătorit cu Cecilia Pallini, iar căsătoria a fost una fericită. În 1776 Paisiello a fost invitat de împărăteasa Ecaterina cea Mare a Rusiei la Sankt Petersburg , unde a rămas opt ani, producând, printre alte lucrări fermecătoare, capodopera sa, Il barbiere di Siviglia , care în curând a atins o reputație europeană. Soarta acestei opere marchează o epocă în istoria artei italiene; căci cu ea suavitatea blândă cultivată de maeștrii secolului al XVIII-lea a dispărut pentru a face loc strălucirii orbitoare a unei perioade ulterioare. [2]
Când, în 1816, Gioachino Rossini a pus la cale o versiune revizuită a libretului, sub titlul Almaviva ossia la inutil precauzione , fanii lui Paisiello au luat cu asalt scena. Opera lui Rossini, cunoscută acum sub numele de Il barbiere di Siviglia , este acum recunoscută ca fiind cea mai mare operă a lui Rossini, în timp ce opera lui Paisiello este doar rareori produsă - un exemplu ciudat de răzbunare poetică, deoarece Paisiello însuși se străduise cu mulți ani înainte să eclipseze faima lui Giovanni Battista Pergolesi prin resetarea libretului celebrului său intermezzo, La serva padrona .
Paisiello a părăsit Rusia în 1784 și, după ce a produs Il Re Teodoro la Viena, a intrat în serviciul lui Ferdinand al IV-lea din Napoli , unde a compus multe dintre cele mai bune opere ale sale, inclusiv Nina și La Molinara . [2] Tenorul englez Michael Kelly a asistat la o altă întâlnire între Paisiello și Mozart. După multe vicisitudini, rezultate în urma schimbărilor politice și dinastice, a fost invitat la Paris (1802) de Napoleon , a cărui favoare câștigase cu cinci ani în urmă compunând un marș pentru înmormântarea generalului Hoche . Napoleon l-a tratat cu măreție, în timp ce neglija cu cruzime alți doi compozitori celebri, Luigi Cherubiniși Étienne Méhul , căruia noul favorit i-a transferat ura pe care o purtase anterior Cimarosa, Guglielmi și Piccinni. [2]
Se știe că Paisiello a compus 94 de opere, care sunt cunoscute pentru melodiile lor frumoase și grațioase. [2] Poate cea mai cunoscută melodie pe care a scris-o vreodată este „ Nel cor più non mi sento ” din La Molinara , imortalizată atunci când Beethoven a compus variații pe baza ei. O altă piesă vocală preferată este „Chi vuol la zingarella” de la I zingari in fiesta , care înfățișează în mod viu scena unei fete țigănești atractive cu muzica sa dramatică. Paisiello a scris, de asemenea, o mulțime de muzică bisericească, inclusiv opt Liturghii; precum și cincizeci și una de compoziții instrumentale și multe melodii de sine stătătoare. De asemenea, a compus Inno al Re, imnul național al Regatului celor Două Sicilii. Partituri manuscrise ale multor opere ale sale au fost prezentate bibliotecii British Museum de Domenico Dragonetti . [2]
Biblioteca Gerolamini din Napoli are o interesantă compilație manuscrisă care înregistrează opiniile lui Paisiello despre compozitorii contemporani și îl expune ca un critic oarecum sever, în special al operei lui Pergolesi. [2]
Grove Concise Dictionary of Music constată că „Paisiello a fost unul dintre cei mai compozitori de succes și influent de operă ale timpului său. Cele mai multe dintre sale peste 80 de opere sunt de benzi desenate și de a folosi un stil simplu, direct și spirit, latterly cu o caracterizare mai clară, de notare mai colorat și melodii mai calde (caracteristici care l-au influențat pe Mozart ). Operele sale serioase au mai puțin decât cantitatea convențională de scriere vocală virtuoasă; cele pentru Rusia sunt cele mai apropiate de abordarea „reformei” lui Gluck . " [3]
Lucrări
Opera
- R 1.00 La moglie in calzoni (18.2.1764, Modena)
- R 1.01 Il ciarlone (12.5.1764, Bologna) - pierdut
- R 1.02 I francesi brillanti (24.6.1764, Bologna)
- R 1.03 Madama l'umorista, o Gli stravaganti (26.1.1765, Modena) - lost
- R 1.04 L'amore in ballo (carnaval 1765, Veneția S Moisè)
- R 1.05 La mascherata delle nozze di Bacco e d'Arianna (11.2.1765, Modena)
- I bagni d'Abano (primăvara anului 1765, Parma)
- Il negligente (1765, Parma)
- Pulcinella vendicato nel ritorno di marechiaro (1765, Napoli, Teatro Bellini)
- R 1.05a Le virtuose ridicole (1765, Parma)
- R 1.06 Le nozze disturbate (carnaval 1776, Veneția S Moisè)
- R 1.07 Le finte contesse (2.1766, Rome Valle) [Il Marchese di Tulissano?]
- R 1.08 La vedova di bel genio (primăvara anului 1766, Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.09 Le 'mbroglie de le Bajasse (carnaval 1767, Napoli) - pierdut
- R 1.09a La serva fatta padrona (summer 1769, Naples) 2nd version of Le 'mbroglie de le Bajasse
- R 1.10 L'idolo cinese (primăvara anului 1767, Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.11 Licenza to L'idolo cinese
- R 1.12 Lucio Papirio dittatore (vara 1767, Napoli, Teatro di S Carlo )
- R 1.13 Il furbo malaccorto (iarna 1767, Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.14 Alceste în Ebuda, ovvero Olimpia (20.1.1768, Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.15 Le nozze di Peleo e Tetide (31.5.1768, Naples PR) [Festa teatrale in musica]
- R 1.16 Licenza la Peleo
- R 1.17 La luna abitata (vara 1768, Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.18 La finta maga per vendetta (toamna? 1768, Napoli, Teatro dei Fiorentini )
- R 1,19 L'osteria di Marechiaro (iarna 1768, Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.20 La Claudia vendicata (interpretat ca actul III al L'osteria 1770, Napoli)
- R 1.21 Don Chisciotte della Mancia (vara 1769, Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.22 L'arabo cortese (iarna 1769 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.23 La Zelmira, o sia La marina del Granatello (vara 1770 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.24 Le trame per amore (7.10.1770 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.25 Demetrio (Postul 1771, Modena)
- R 1.26 Annibale în Torino (16.1.1771 Torino, Teatro Regio di Torino )
- R 1.27 La somiglianza de 'nomi (primăvara anului 1771 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.28 și 1.29 I scherzi d'amore e di fortuna (vara 1771 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1,30 Artaserse (26.12.1771 Modena)
- R 1.31 Semiramidă în vilă (carnaval 1772 Roma, Teatro Capranica )
- R 1.32 Motezuma (1.1772 Roma, Dame)
- R 1.33 La Dardanè (primăvara anului 1772 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.34 Gli amante comici (toamna anului 1772, Napoli, Teatro Nuovo)
- Don Anchise Campanone (1773 Veneția) [rev. Gli amante comici]
- R 1.35 L'innocente fortunata (carnaval 1773 Veneția S Moisè)
- R 1,36 Sismano nel Mogol (carnaval 1773 Milano, Teatro Regio Ducale )
- R 1.37 Il tamburo (primăvara anului 1773 Napoli, Teatro Nuovo) [Il tamburo notturno]
- R 1.38 La semplice fortunata (vara 1773, Napoli)
- R 1.39 Alessandro nell'Indie (26.12.1773 Modena) - fragment
- R 1.40 Andromeda (carnaval 1774 Milano, Teatro Regio Ducale)
- R 1.41 Il duello (primăvara anului 1774 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.42 Il credulo deluso (toamna anului 1774 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.43 La frascatana (toamna anului 1774 Veneția, S Samuele) [L'infante de Zamora]
- R 1.44 Il divertimento dei numi (4.12.1774 Napoli, Reale)
- R 1.45 Demofoonte (carnaval 1775 Veneția, S Benedetto)
- R 1.46 La discordia fortunata (carnaval 1775 Veneția, S Samuele) [L'avaro deluso]
- R 1.47 Le astuzie amorose (primăvara anului 1775 Napoli, Teatrul Nuovo)
- R 1,48 Socrate immaginario (toamna 1775 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.49 Il gran Cid (3.11.1775 Florența, Teatro La Pergola )
- R 1.50 Le due contesse (3.1.1776 Roma, Teatro Capranica din Palazzo alla Valle)
- R 1.51 La disfatta di Dario (carnaval 1776 Roma, Teatro Argentina)
- R 1.52 Dal finto il vero (primăvara anului 1776 Napoli, Teatro Nuovo)
- R 1.53 Il finto spettro (26.12.1776, Mannheim)
- R 1.54 Nitteti (28.1.1777 St. Petersburg)
- R 1,55 Lucinda e Armidoro (toamna1777 Sankt Petersburg)
- R 1.56 Achille în Sciro (6.2.1778 St. Petersburg)
- R 1.57 Lo sposo burlato (24.7.1778 St. Petersburg)
- R 1.58 Gli astrologi immaginari (14.2.1779 St. Petersburg, Hermitage) [I filosofi immaginari], [Le philosophe imaginaire]
- R 1.59 Demetrio (13.6.1779, Tsarskoye Selo)
- R 1.60 Il matrimonio inaspettato (1779 Kammenïy Ostrov ) [La contadina di spirito]
- R 1.61 La finta amante (5.6.1780 Mogilev) [Camiletta]
- R 1.62 Alcide al bivio (6.12.1780 St. Petersburg, Schitul)
- R 1.63 La serva padrona (10? .9.1781 Tsarskoye Selo )
- Il duello comico (1782 Tsarskoye Selo) [rev. Il duello]
- R 1.64 Il barbiere di Siviglia, ovvero La precauzione inutile (26.9.1782 St. Petersburg)
- R 1.65 Il mondo della luna (1782 Kammenïy Ostrov)
- R 1,66 Il re Teodoro în Venezia (23.8.1784 Viena, Burg)
- R 1.67 Antigono (12.10.1785 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.68 L'amor ingegnoso, o sia La young scaltra (carnival 1785 Padua)
- R 1,69 La grotta di Trofonio (12.1785 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.70 Olimpiade (20.1.1786 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.71 Le gare generose (primăvara anului 1786 Napoli, Teatro dei Fiorentini) [Gli schiavi per amore; Le bon maître, ou L'esclave par amour]
- R 1.72 Pirro (12.1.1787 Napoli, Teatro di S Carlo)
- Il barbiere di Siviglia, ovvero La precauzione inutile [rev] (1787 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.73 Giunone e Lucina (8.9.1787 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.74 La modista raggiratrice (autumn 1787 Naples, Teatro dei Fiorentini) [La scuffiara amante, o sia Il maestro di scuola napolitano; La scuffiara raggiratrice]
- R 1,75 Fedra (1.1.1788 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.76 L'amor contrastato (carnaval 1789 Napoli, Teatro dei Fiorentini) [L'amor contrastato o sia La molinarella]
- R 1,77 Catone în Utica (5.2.1789 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.78 Nina, o sia La pazza per amore (25.6.1789 Caserta)
- R 1.79 I zingari in fiera (21.11.1789 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1,80 Le vane gelosie (primăvara anului 1790 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.81 Zenobia în Palmira (30.5.1790 Napoli, Teatro di S Carlo)
- La molinara (1790 Viena) [rev. L'amor contrastato]
- Nina, o sia La pazza per amore [rev] (1790 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.82 Ipermestra (6.1791 Padova)
- R 1.83 La locanda (16.6.1791 London Pantheon) [La locanda di falcone; Lo stambo în Berlina]
- R 1.84 I giuochi d'Agrigento (16.5.1792 Veneția, Fenice)
- Il fanatico in Berlina (1792 Napoli, Teatro dei Fiorentini) [rev. La locanda]
- R 1,85 Il ritorno d'Idomeneo in Creta (toamna 1792 Perugia) - pierdut
- R 1.86 Elfrida (4.11.1792 Napoli, Teatro di S Carlo) [Adevolto]
- R 1.87 Elvira (12.1.1794 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1,88 Didone abbandonata (4.11.1794 Napoli, Teatro di S Carlo)
- Nina, o sia La pazza per amore [rev 2] (1795 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- Chi la dura la vince (9.6.1797 Milan S)
- R 1.89 La Daunia felice (26.6.1797 Foggia, Palazzo Dogana)
- R 1.90 Andromaca (4.11.1797 Napoli, Teatro di S Carlo)
- R 1.91 L'inganno felice (1798 Napoli, Teatro dei Fiorentini)
- R 1.92 L'isola disabitata (3.7.1799, Lisabona) - pierdut
- R 1,93 La Pace
- R 1.94 Proserpine (28.3.1803 Paris, Opéra)
- R 1,95 Elisa (19.3.1807 Napoli, Teatro di S Carlo) [+ Mayr]
- R 1.96 I pittagorici (19.3.1808 Napoli, Teatro di S Carlo)
Cantatele seculare
- R 2.01 - L'Ebone (pierdut)
- R 2.02 - La sorpresa delli Dei (pierdut)
- R 2.03 - 2 Notturni
- R 2.04 - La Partenza
- R 2.05 - La Libertà e Palinodia a Nice
- R 2.06 - Il Ritorno di Perseo
- R 2.07 - Amor vendicato
- R 2.08 - Il Genio Poetico Appagato
- R 2.09 - Cantata epitalamica (pierdut)
- R 2.10 - Canone a 4 voci
- R 2.11 - Le nozze di Silvio e Clori
- R 2.12 - La Volontaria
- R 2.13 - Il mio bene, il mio tesoro
- R 2.14 - Cantata pentru ziua de naștere pentru prințul Felice de Lucca
- R 2.15 - Tirsi a Fille
- R 2.16 - Fille a Tirsi
- R 2.17 - La Lontananza di Tirsi
- R 2.18 - La scusa
- R 2.19 - Riede omai la nuova aurora
- R 2,20 - 3 Notturni pentru 2 soprane
Oratorios, pasiuni și cantate sacre
- R 3.01 - Jephte sacrificium (pierdut)
- R 3.02 - La Passione di Nostro Signor Gesù Cristo
- R 3.03 - Passio secundum Mattheum
- R 3.04 - Passio di San Giovanni
- R 3.05 - Il transito di San Luigi Gansaga
- R 3.06 - Cantata fatta in occasione della transalazione del sangue di S. Gennaro
- R 3.07 - Baldassare
- R 3.08 - Cantata per la Sollenit ‡ del SS. Corpo di Cristo
- R 3.09 - Cantata per transalazione del sangue del glorioso martire S. Gennaro
- R 3.10 - Il fonte prodigioso di Orebre (lost)
- R 3.11 - Passio per la domenica delle Palme
- R 3.12 - Passio per il venerdi Santo
Muzică sacră pentru capelele conducătorilor
Lucrări compuse pentru capelele lui Napoleon sau ale regelui Iosif.
- R 4.01 - Virgam virtutis tuae in F major
- R 4.02 - Masa în fa major
- R 4.03 - Absit sonitus tubae în Re major
- R 4.04 - Masa în la major
- R 4.05 - Veni ferox, veni in G minor
- R 4.06 - Masa în Do major
- R 4.07 - Splendete o coeli in G major
- R 4.08 - Masa în sol major
- R 4.09 - Coeli stella amica în mi bemol major
- R 4.10 - Masa în fa major
- R 4.11 - Non est in vita amara in Do major
- R 4.12 - Masa în bemol major
- R 4.13 - Messa in Pastorale per il Natale in G major
- R 4.14 - Liturghie pentru patimile și duminicile palmelor în fa major
- R 4.15 - Veni sancte spiritus în mi bemol major
- R 4.16 - Liturghie pentru încoronarea lui Napoleon I în bemol major
- R 4.17 - Deh resplende o clara stella in Re major
- R 4.18 - Gratiae sint Deo devotae în Mi bemol major
- R 4.19 - Splendete o coeli în sol major
- R 4.20 - Sitibundi desolati în Re minor
- R 4.21 - Alma fax și casti în mi bemol major
- R 4.22 - Masa în Re major
- R 4.23 - Ne lucem Bene în bemol major
- R 4.24 - Altas Olympi prevede în a major
- R 4.25 - Rosae lux e coelo în La major
- R 4.26 - Liturghie în fa major
- R 4.27 - Vivat Deus în Do major
- R 4.28 - Si mare ferox murmurat în fa major
- R 4.29 - Coeli stella amica în mi bemol major
- R 4.30 - Non est in vita amara in Do major
- R 4.31 - Heu nos jam velum în Mi bemol major
- R 4.32 - Ce este? în Do major
- R 4.33 - Masa în Do major
- R 4.34 - Absit sonitus tubae în Re major
- R 4.35 - In tuo beato ardore în sol major
- R 4.36 - O mortales summo ardore in Re major
- R 4.37 - Masa în Re major
- R 4.38 - Liturghie pentru Adormirea Maicii Domnului în sol major (1809)
- R 4.39 - Sagro trattenimento musicale în bemol major
- R 4.40 - Sagro component muzical în Do major
- R 4.41 - Sagro component muzical în sol major
- R 4.42 - Liturghie pentru Adormirea Maicii Domnului în sol major (1811)
- R 4.43 - Masa în mi bemol major
- R 4.44 - Liturghie pentru Adormirea Maicii Domnului în Do major
- R 4.45 - Masa în bemol major
- R 4.46 - Te Deum breve în sol major
- R 4.47 - Laudate pueri în mi minor
- R 4.48 - Salvum fac Domine în bemol major
Liturghii (altele decât cele pentru capelele conducătorilor)
- R 5.01 - Missa Defunctorum în do minor
- R 5.02 - Masa în sol major
- R 5.03 - Masa în Re major
- R 5.04 - Masa în fa major
- R 5.05 - Masa în Re major
- R 5.06 - Masa în bemol major
- R 5.07 - Agnus Dei în sol major
- R 5.08 - Masa în fa major
- R 5.09 - Masa în Do major
- R 5.10 - Masa în fa major
- R 5.11 - Masa în Do major (îndoielnică)
Piese pentru masa obișnuită
- R 5.51 - Introit, ofertoriu și comuniune pentru masa în fa major
- R 5.52 - Introit, kyrie și ofertory
- R 5.53 - Introit, gradual, ofertoriu, post-comuniune și responsoriu
- R 5.54 - Gradual: Omnes de Saba venient în sol major
- R 5.55 - Ofertoriu: refrenul Te gloriosus în Re major
Psalmi, imnuri sau antifoane folosite în timpul Liturghiei
- R 5.56 - Veni sancte spiritus în Re major
- R 5.57 - Exsulta jam cor meum in D major
- R 5.58 - Stabat Mater del Pergolese în do minor
- R 5.59 - Libera me Domine în Re minor
- R 5.60 - Caro mea vere est cibus in B-flat major
- R 5.61 - Benedictus Rex în bemol major
Psalmi, cântece, imnuri sau antifone
- R 6.01 - Te Deum în bemol major
- R 6.02 - Te Deum în Do major
- R 6.03 - Imn: O salutaris hostia în La major
- R 6.04 - Dixit Dominus în La major
- R 6.05 - Antifon: Domine ad adjuvandum în fa major
- R 6.06 - Dixit Dominus în Fa major
- R 6.07 - Antifonă: Domine ad adjuvandum în sol major
- R 6.08 - Dixit Dominus în Do major
- R 6.09 - Dixit Dominus în Re major
- R 6.10 - Dixit Dominus în sol major
- R 6.11 - Dixit Dominus în Re major
- R 6.12 - Dixit Dominus în sol major
- R 6.13 - Psalmul: Confitebor tibi în La major
- R 6.14 - Psalm: Laudate pueri în mi bemol major
- R 6.15 - Psalm: Laudate pueri în Do major
- R 6.16 - Psalm: Laudate pueri în Do major
- R 6.17 - Psalmul: suma Laetatus în Re minor
- R 6.18 - Psalmul: Magnificat în Do major
- R 6.19 - Psalmul: Magnificat în sol major
- R 6.20 - Litanie în sol major
- R 6.21 - Responsoria Nativitatis Domini în mi minor
- R 6.22 - Responsori pentru săptămâna santa
- R 6.23 - Responsori per Giovedi Santo
- R 6.24 - Responsori per Venerdi Santo
- R 6.25 - Lamentazione prima în Do major
- R 6.26 - Lamentazione seconda în sol major
- R 6.26 - Lamentazione terza in Fa major
- R 6.28 - Lezione per la sera del Giovedi Santo
- R 6.29 - Christus factus est in La minor
- R 6.30 - Miserere a 5 în re minor
- R 6.31 - Imn: Pange lingua în do minor
- R 6.32 - Imn: Tantum ergo în La major
- R 6.33 - 3 Tantum ergo pentru soprană
- R 6.34 - Imn: Tantum ergo în Do major
- R 6.35 - Antifon: Benedicat în fa major
- R 6.36 - Antifon: Regina coeli în bemol major
- R 6.37 - Antifon: Salve Regina în mi bemol major
- R 6.38 - Antifon: Ave maris stella în Fa major
Moteți
(sa fie completat)
- R 7.01 - Motet: Astra coeli în Do major
- R 7.02 - Motet: O luminosă auroră în Sol major
- R 7.03 - Motet: In corde intrepido in C major
- R 7.04 - Motet: Mille furis în Do major
- R 7.05 - Motet: Sonitus absent în Re major
Lucrări instrumentale
- R 8.01 - Cvartetul de coarde nr.1 în Do major
- R 8.02 - Cvartetul de coarde nr.2 în la major
- R 8.03 - Cvartetul de coarde nr.3 în Re major
- R 8.04 - Cvartetul de coarde nr.4 în Mi bemol major
- R 8.05 - Cvartetul de coarde nr.5 în mi bemol major
- R 8.06 - Cvartetul de coarde nr.6 în Do major
- R 8.07 - Cvartetul de coarde nr.7 în Mi bemol major
- R 8.08 - Cvartetul de coarde nr.8 în Sol major
- R 8.09 - Cvartetul de coarde nr. 9 în la major
- R 8.10 - Concert pentru tastatură nr.1 în Do major
- R 8.11 - Concert pentru tastatură nr. 2 în fa major
- R 8.12 - 4 Divertimenti pentru vânturi în mi bemol major
- R 8.13 - 12 Divertimenti pentru vânt
- R 8.14 - Colecție de rondouri și capriccios pentru tastatură
- R 8.15 - Concertul pentru tastatură nr.3 în la major
- R 8.16 - Concertul pentru tastatură nr.4 în sol minor
- R 8.17 - Concert pentru tastatură nr.5 în Re major
- R 8.18 - Concert pentru tastatură nr.6 în bemol major
- R 8.19 - Concert pentru tastatură nr.7 în la major
- R 8.20 - Concert pentru tastatură nr.8 în Do major
- R 8.21 - Sonata pentru vioară în mi major
- R 8.22 - Marche funèbre pour le Général Hoche in C minor
- R 8.23 - Andante pentru corn și harpă în Do major
- R 8.24 - 3 piese pentru trupa militară
- R 8.25 - Simfonie în Do major
Lucrări de autenticitate îndoielnică
- R E.02 - Sinfonia în mi bemol major
- R E.06 - Cvartet de flaut Op. 23 Nr.2 în Re major
- R E.07 - Cvartet de flaut Op. 23 Nr.5 în Sol major
- R E.08 - Cvartet de flaut Op. 23 Nr.4 în Sol major
- R E.09 - Cvartet de flaut Op. 23 Nr.1 în Do major
- R E.10 - Cvartet de flaut Op. 23 nr.3 în mi minor
- R E.11 - Cvartet de flaut Op. 23 Nr.6 în Sol major
- R E.13 - Marche du Premier Consul în bemol major
- R 8.14 - Concert pentru mandolină în mi bemol major
- R 8.15 - Concert pentru mandolină în Do major
- R 8.16 - Concert pentru mandolină în sol major
Tratate educaționale
- Regole per bene accompagnare il partimento o sia il bass fondamentale sopra il Cembalo [4]
- 298 Disposizione over partimenti de Giovanni Paisiello, în două volume mari scrise de mână. Probabil scris de elevul său în compoziție Auguste Louis de Talleyrand. Numele „Taleyrand” apare pe interiorul copertei volumului 2. Pe lângă cele 45 de participări din Regole per bene accompagnare ale lui Paisiello , dispozițiile Taleyrand conțin 41 de participări care nu fuseseră cunoscute anterior. Aceste volume sunt păstrate în Biblioteca Națională a Franței (F-Pn Rés Vmb Ms. 10/1 și 10/2).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu