7. /21 IUNIE 2021 - MUZICĂ; PE O ARIPĂ DE CÂNT
Johann CHRISTOPH FRIEDRICH BACH
Johann Christoph Friedrich Bach (21 iunie 1732 - 26 ianuarie 1795) [1] a fost un clavecinist și compozitor, al cincilea fiu al lui Johann Sebastian Bach , denumit uneori „Bückeburg Bach”.
Născut la Leipzig [1] în electoratul Saxoniei , a fost predat muzică de tatăl său și, de asemenea, îndrumat de vărul său îndepărtat Johann Elias Bach . A studiat la Școala St. Thomas , iar unii cred că a studiat dreptul la universitatea de acolo, dar nu există nicio evidență a acestui fapt. În 1750, William, contele de Schaumburg-Lippe l-a numit pe Johann Christoph clavecinist la Bückeburg , iar în 1759, a devenit concertist . Aflat acolo, Bach a colaborat cu Johann Gottfried Herder , care a furnizat textele pentru șase lucrări vocale; muzica supraviețuiește doar pentru patru dintre acestea.
Bach a scris sonate de la tastatură , simfonii , oratorii , piese și motete de cor liturgic , opere și cântece. Datorită predilecției contelui Wilhelm pentru muzica italiană, Bach a trebuit să își adapteze stilul în consecință, dar a păstrat trăsături stilistice ale muzicii tatălui său și a fratelui său, CPE Bach .
S-a căsătorit cu cântăreața Lucia Elisabeth Münchhausen (1728–1803) în 1755 [2], iar contele i-a stat naș fiului său Wilhelm Friedrich Ernst Bach . JCF și-a educat fiul în muzică așa cum a avut propriul tată, iar Wilhelm Friedrich Ernst a devenit director muzical la Frederick William al II-lea al Prusiei .
În aprilie 1778, el și Wilhelm au călătorit în Anglia pentru a-l vizita pe Johann Christian Bach . JCF Bach a murit în 1795 la Bückeburg, la vârsta de 62 de ani.
Evaluare
1911 Encyclopaedia Britannica spune despre el „A fost un compozitor harnic, ... a cărui operă reflectă nici o discrediteze pe numele de familie.“ A fost un virtuos remarcabil al tastaturii, cu un repertoriu destul de larg de opere supraviețuitoare, inclusiv douăzeci de simfonii, cele ulterioare influențate de Haydn și Mozart ; cu greu un gen de muzică vocală a fost neglijat de el. [3]
O parte semnificativă a producției lui JCF Bach s-a pierdut în distrugerea celui de- al doilea război mondial al Staatliches Institut für Musikforschung din Berlin , unde scorurile erau depozitate din 1917. Muzicologii Hansdieter Wohlfahrth, care și-au catalogat lucrările, și Ulrich Leisinger consideră că Bach este o figură de tranziție în matrița fratelui său vitreg CPE , fratele său Johann Christian , Graunii ( Carl și Johann ) și Georg Philipp Telemann , cu unele lucrări în stilul barocului înalt , unele într-un galantidiom și încă altele care combină elemente ale celor două, împreună cu trăsături ale stilului clasic naștent .
Lucrări
„BR-JCFB” denotă „ Bach-Repertorium Johann Christoph Friedrich Bach ”. „Wf” denotă „wohlfahrt verzeichnis”. Paginile Bach Digital Work (BDW) conțin informații despre compoziții individuale.
Tastatura funcționează
Două sonate din colecția de opere „Musikalisches Vielerley” realizate de CPE Bach - nu după 1770.
- BR-JCFB A 1 \ Sonata tastaturii în fa major (Wf XI / 1)
- BR-JCFB A 2 \ Sonata tastaturii în Do major (Wf XI / 2)
„Șase Sonate ușoare pentru Clavier sau Pianoforte” - compuse înainte de 26 decembrie 1783.
- BR-JCFB A 3 \ No. 1 - Sonata tastaturii în Do major (Wf XI / 3.1)
- BR-JCFB A 4 \ No. 2 - Sonata tastaturii în fa major (Wf XI / 3.2)
- BR-JCFB A 5 \ No. 3 - Sonata tastaturii în mi major (Wf XI / 3.3)
- BR-JCFB A 6 \ No. 4 - Sonata tastaturii în re major (Wf XI / 3.4)
- BR-JCFB A 7 \ No. 5 - Sonata tastaturii în la major (Wf XI / 3.5)
- BR A 8 \ Sonata tastaturii în mi bemol major (Wf XI / 3.6)
Trei Sonate și Sonatina din colecția „Musikalische Nebenstunden” de lucrări realizate de JCF Bach - Nu după 1787/88
- BR-JCFB A 9 \ Sonata tastatură în Do major (Wf XI / 4)
- BR-JCFB A 10 \ Sonata tastaturii în Sol major (Wf XI / 5)
- BR-JCFB A 11 \ Sonata tastaturii în fa major (Wf XI / 6)
- BR-JCFB A 12 \ Sonatina tastatură în la minor (Wf XI / 7)
„Trei sonate ușoare pentru Clavier din Pianoforte” - compusă înainte de octombrie 1788, publicată în 1789
- BR-JCFB A 13 \ No. 1 - Sonata tastaturii în re major (Wf XI / 8.1)
- BR-JCFB A 14 \ No. 2 - Sonata pentru tastatură în la major (Wf XI / 8.2)
- BR-JCFB A 15 \ No. 3 - Sonata pentru tastatură în mi major (Wf XI / 8.3)
Șase sonate ușoare - compuse în jurul anului 1785 - compuse probabil pentru Christoph Ernst Abraham Albrecht von Boineburg, la acel moment sistemul judiciar din Rinteln.
- BR-JCFB A 16 \ No. 1 - Sonata tastaturii în re major
- BR-JCFB A 17 \ No. 2 - Sonata tastaturii în la major
- BR-JCFB A 18 \ No. 3 - Sonata tastaturii în fa major (Wf XI / 9)
- BR-JCFB A 19 \ No. 4 - Sonata tastaturii în bemol major
- BR-JCFB A 20 \ No. 5 - Sonata tastaturii în Sol major
- BR-JCFB A 21 \ No. 6 - Sonata tastaturii în mi bemol major
Șase Sonate - compuse în jurul anului 1785 - probabil ca A 16 - 21 pentru CEAA von Boineburg.
- BR-JCFB A 22 - 25 \ 4 Sonate pentru tastatură (pierdut)
- BR-JCFB A 26 \ No. 5 - Sonata tastaturii în mi bemol major
- BR-JCFB A 27 \ No. 6 - Sonata tastaturii în fa major
Șapte Sonate - Compusă înainte și în jurul valorii de martie 1789, o singură Sonată a supraviețuit.
- BR-JCFB A 28-30, A 32-34 \ 6 Sonate pentru tastatură (pierdut)
- BR-JCFB A 31 \ Sonata tastaturii în re major
- BR-JCFB A 35 - 37 \ 3 Sonate pentru tastatură (pierdut)
- BR-JCFB A Sonate pentru tastatură 38 - 39 \ 2 (pierdute)
- BR-JCFB A 40 \ Sonata tastatură pentru 4 mâini în la major (Wf XIII / 1) - în jurul anului 1786
- BR-JCFB A 41 \ Sonata de tastatură pentru 4 mâini în Do major (Wf XIII / 2) - poate în jurul anului 1791
- BR-JCFB A 42 - 43 \ 2 Sonate pentru 2 tastaturi (pierdute)
- BR-JCFB A 44 \ Variații în la major (Wf XII / 1) (pierdut)
- BR-JCFB A 45 \ Allegretto in G major with 18 Variations on "Ah vous dirais-je Maman" (Wf XII / 2) - Compus în jurul anului 1785/90 - conținea inițial doar 13 variante și ulterior a fost extins cu 5 variante.
Cinci piese din „Musikalisches Vielerley” - nu după 1770
- BR-JCFB A 46 \ Minuet pentru dans și Trio în Re major (Wf XII / 3)
- BR-JCFB A 47 \ Alla polacca in G major (Wf XII / 7)
- BR-JCFB A 48 \ Minuet și Trio în fa major (Wf XII / 4)
- BR-JCFB A 49 \ Două minuete pentru dans în Re major (Wf XII / 5)
- BR-JCFB A 50 \ Alla polacca in F major (Wf XII / 6)
Șaptezeci de piese din „Musikalische Nebenstunden” - Piesele de la tastatură aparțin diferitelor tradiții de gen și probabil că vor proveni din diferite perioade creative. (Wf XII / 13)
- BR-JCFB A 51 \ Allegro în Do major
- BR-JCFB A 52 \ Minuet în Do major (BWV deest)
- BR-JCFB A 53 \ Andante în sol major
- BR-JCFB A 54 \ March în sol major
- BR-JCFB A 55 \ Allegretto în Fa major
- BR-JCFB A 56 \ Minuet alternând între F major și B bemol major
- BR-JCFB A 57 \ Poloneză în Fa major
- BR-JCFB A 58 \ Allegretto în Re major
- BR-JCFB A 59 \ March în Re major
- BR-JCFB A 60 \ Schwäbisch (șvabă) în re major (fel de dans popular)
- BR-JCFB A 61 \ Minuet în Re major și Trio în Sol major
- BR-JCFB A 62 \ Angloise în sol major
- BR-JCFB A 63 \ Villanella în Do major
- BR-JCFB A 64 \ Scherzo în Do major
- BR-JCFB A 65 \ Allegro moderato in G major
- BR-JCFB A 66 \ Minuet în Sol major și Trio în Do major
- BR-JCFB A 67 \ Poloneză în Sol major
- BR-JCFB A 68 \ March în Sol major
- BR-JCFB A 69 \ Angloise și trio în sol major
- BR-JCFB A 70 \ Allegro F major
- BR-JCFB A 71 \ Schwäbisch F major
- BR-JCFB A 72 \ Minuet în Fa major și Trio în bemol major
- BR-JCFB A 73 \ Allegro în Re minor
- BR-JCFB A 74 \ Angloise în Fa major
- BR-JCFB A 75 \ Minuet în Do major
- BR-JCFB A 76 \ March în sol major
- BR-JCFB A 77 \ March în Re major și Trio în Sol major
- BR-JCFB A 78 \ Allegro în sol major
- BR-JCFB A 79 \ Minuet și Trio în sol major
- BR-JCFB A 80 \ Allegro în bemol major
- BR-JCFB A 81 \ Villanella în Re major
- BR-JCFB A 82 \ Angloise în re major și Trio în sol major
- BR-JCFB A 83 \ March în sol major
- BR-JCFB A 84 \ Villanella în bemol major
- BR-JCFB A 85 \ Angloise în bemol major
- BR-JCFB A 86 \ Presto în sol minor
- BR-JCFB A 87 \ Allegro în mi bemol major
- BR-JCFB A 88 \ Adagio în do minor
- BR-JCFB A 89 \ March în mi bemol major
- BR-JCFB A 90 \ Minuet în Mi bemol major și Trio în Mi bemol major
- BR-JCFB A 91 \ Poloneză în mi bemol major
- BR-JCFB A 92 \ Angloise în mi bemol major și Trio în bemol major
- BR-JCFB A 93 \ March în mi bemol major
- BR-JCFB A 94 \ Minuet alternând între Mi bemol major și Do minor
- BR-JCFB A 95 \ Allegro în mi minor
- BR-JCFB A 96 \ Minuet alternând între A major și E major
- BR-JCFB A 97 \ Angloise în Re major
- BR-JCFB A 98 \ Angloise în Re major
- BR-JCFB A 99 \ Minuet în Re major și Trio în A major
- BR-JCFB A 100 \ Musette în sol major
- BR-JCFB A 101 \ Solfeggio în Sol major
- BR-JCFB A 102 \ Angloise în Re major
- BR-JCFB A 103 \ Minuet în Sol major și Trio în Re major
- BR-JCFB A 104 \ Poloneză în Re major
- BR-JCFB A 105 \ March în Re major
- BR-JCFB A 106 \ Andante în mi major
- BR-JCFB A 107 \ Angloise in A major
- BR-JCFB A 108 \ Solfeggio în Re major
- BR-JCFB A 109 \ Angloise în sol major
- BR-JCFB A 110 \ March în bemol major
- BR-JCFB A 111 \ Schwäbisch în fa major
- BR-JCFB A 112 \ Angloise în bemol major
- BR-JCFB A 113 \ Schwäbisch în Re major
- BR-JCFB A 114 \ Poloneză în mi bemol major
- BR-JCFB A 115 \ Minuet în mi bemol major și Trio în bemol major
- BR-JCFB A 116 \ Schwäbisch în Do major
- BR-JCFB A 117 \ Minuet și Trio în Do major
- BR-JCFB A 118 \ Angloise în Fa major
- BR-JCFB A 119 \ Alla Polacca în Do major
- BR-JCFB A 120 \ Minuet în Fa major și Trio în Fa minor
Five Pieces - compus în jurul anilor 1745/49, cel puțin înainte de a începe serviciul la Bückeburg.
- BR-JCFB A 121 \ Poloneză în Sol major (Wf XII / 8)
- BR-JCFB A 122 \ Minuet în Fa major (Wf XII / 9)
- BR-JCFB A 123 \ Poloneză în Fa major (Wf XII / 10)
- BR-JCFB A 124 \ Minuet în sol major (Wf XII / 11)
- BR-JCFB A 125 \ Minuetul în la major (Wf XII / 12)
- BR-JCFB A Inc1 \ Partia (Allegro) în Do major - în jurul anului 1745 (BWV deest)
Șase fugi - publicate sub numele Telemann - nu după 1758
- BR-JCFB A Inc2 \ Fugue pentru tastatură în sol minor (pierdut) - bazat pe fugă minor G din WTC I de JS Bach
- BR-JCFB A Inc3 \ Fugue pentru tastatură în mi minor (pierdut)
- BR-JCFB A Inc4 \ Fugue pentru tastatură în Do major (pierdut)
- BR-JCFB A Inc5 \ Fugue pentru tastatură în fa major (TWV 30:27) - bazat pe fugă - Wq 119.3 de CPEB
- BR-JCFB A Inc6 \ Fugue pentru tastatură în Re major (pierdut)
- BR-JCFB A Inc7 \ Fugă pentru tastatură în Do major (pierdut)
- BR-JCFB A Inc8 \ Galanterie-Stücke pentru tastatură
Muzică de cameră
„Sonatele” denotă forma Sonatei Trio.
- BR-JCFB B 1 \ Violoncel Sola în la major (Wf X / 3) (1770) [4]
- BR-JCFB B 2 \ Violoncel solo în sol major (Wf X / 1)
- BR-JCFB B 3a \ Trio pentru flaut traverso, vioară și bc în la major (Wf VII / 1)
- BR-JCFB B 3b \ Trio pentru flaut traversă și tastatură în la major (Wf VII / 1)
- BR-JCFB B 4 \ Trio pentru flaut, viola și bc în mi minor
- BR-JCFB B 5 - 10 \ Six Trios for two Flutes and Basso continuo - compus de 1 mai 1770 - pierdut.
Două triouri pentru două viori și Basso Continuo - compus înainte de 23 decembrie 1768.
- BR-JCFB B 11 \ Trio pentru 2 vioară și bc în la major (Wf VII / 2)
- BR-JCFB B 12 \ Trio pentru 2 vioară și bc în fa major (Wf VII / 3)
- BR-JCFB B 13 \ Trio pentru 2 vioară și bc (pierdut)
- BR-JCFB B 14 \ Trio pentru tastatură și vioară / flaut în Mi bemol major (Wf VIII / 2)
Șase sonate pentru tastatură și flaut (vioară) - una dintre cele mai interpretate opere ale compozitorului - publicată în 1777
- BR-JCFB B 15 \ Sonata pentru flaut nr. 1 în re minor (Wf VIII / 3.1)
- BR-JCFB B 16 \ Sonata pentru flaut nr. 2 în re major (Wf VIII / 3.2) - două versiuni 16a și 16b.
- BR-JCFB B 17 \ Sonata pentru flaut nr. 3 în Do major (Wf VIII / 3.3)
- BR-JCFB B 18 \ Flute Sonata No. 4 in C major (Wf VIII / 3.4) - două versiuni 18a și 18b.
- BR-JCFB B 19 \ Sonata pentru flaut nr. 5 în la major (Wf VIII / 3.5)
- BR-JCFB B 20 \ Sonata pentru flaut nr. 6 în Do major (Wf VIII / 3.6)
versiunile 16b și 18b erau versiuni realizate după colecția publicată, ceea ce înseamnă că 16a și 18a sunt cele găsite în colecția Două sonate pentru tastatură și vioară de la Musikalische Nebenstunden
- BR-JCFB B 21 \ Sonata în sol major (Wf IX / 2)
- BR-JCFB B 22 \ Sonata în re major (Wf IX / 3)
- BR-JCFB B 23 - 24 \ 2 Sonate pentru flaut (pierdut)
Trei Sonate pentru tastatură și flaut (vioară) - compuse în jurul anilor 1770/80
- BR-JCFB B 25 \ Sonata în fa major (Wf VIII / 1)
- BR-JCFB B 26 \ Sonata pentru vioară în fa major (incompletă)
- BR-JCFB B 27 \ Sonata pentru vioară în Re major (incompletă)
- BR-JCFB B 28 \ Sonata pentru tastatură și vioară în sol major (Wf IX / 1) (pierdut)
- BR-JCFB B 29a \ Sonata pentru tastatură și flaut / vioară în Re major (Wf VII / 4)
- BR-JCFB B 29b \ Sonata pentru clavecin concertat și flaut / vioară și violoncel în re major (Wf VII / 4) - versiune ulterioară
Șase Sonate cu tastatură - compuse în jurul anului 1780 nu înainte de 1777 - pentru tastatură, flaut, vioară și viola
- BR-JCFB B 30 \ Sonata nr. 1 (pierdut)
- BR-JCFB B 31 \ Sonata nr. 2 în sol major (Wf VII / 5)
- BR-JCFB B 32 \ Sonata nr. 3 în la major (Wf VII / 6)
- BR-JCFB B 33 \ Sonata nr. 4 (pierdută)
- BR-JCFB B 34 \ Sonata nr. 5 în Do major (Wf VII / 7)
- BR-JCFB B 35 \ Sonata nr. 6 (pierdută)
- BR-JCFB B 36 \ Sonata în a major (tastatură, violoncel) (Wf X / 4) (pierdut)
Six Quartet for Flute, Violin, Viola and Basso Continuo - compus în jurul anilor 1768/69 și nu înainte de 1766
- BR-JCFB B 37 \ Cvartetul nr. 1 în re major (Wf VI / 1)
- BR-JCFB B 38 \ Cvartetul nr. 2 în sol major (Wf VI / 2)
- BR-JCFB B 39 \ Cvartetul nr. 3 în Do major (Wf VI / 3)
- BR-JCFB B 40 \ Cvartetul nr. 4 în Re major (Wf VI / 4)
- BR-JCFB B 41 \ Cvartetul nr. 5 în fa major (Wf VI / 5)
- BR-JCFB B 42 \ Cvartetul nr. 6 în bemol major (Wf VI / 6)
Six Quartet for 2 Violins, viola and Basso Continuo - compus în Anglia în jurul anului 1778
- BR-JCFB B 43 \ Cvartet de coarde nr. 1 în mi bemol major
- BR-JCFB B 44 \ Cvartet de coarde nr. 2 în bemol major
- BR-JCFB B 45 \ Cvartet de coarde nr. 3 în la major
- BR-JCFB B 46 \ Cvartet de coarde nr. 4 în re major
- BR-JCFB B 47 \ Cvartet de coarde nr. 5 în sol major
- BR-JCFB B 48 \ Cvartet de coarde nr. 6 în fa major
- BR-JCFB B 49 \ (Vânt) Septet pentru oboi, 2 clarinete, 2 basoni și 2 coarne în mi bemol major (Wf IV / 1) (pierdut)
- BR-JCFB B 50 - 53 \ 4 Marșuri pentru banda de vânt (pierdut)
- BR-JCFB B Inc1 \ Trio Sonata pentru 2 vioară și bc în bemol major (Wf XX / 3)
- BR-JCFB B Inc2 \ Trio Sonata pentru 2 flauturi și bc în Do major (pierdut)
- BR-JCFB B Inc3 \ Sonata pentru violoncel în Re major (Wf X / 2) (pierdut) [5]
- BR-JCFB B Inc4 \ Sonata pentru vioară (pierdută)
Lucrări orchestrale
Șapte simfonii - compuse înainte de 23 decembrie 1768
- BR-JCFB C 1 \ Simfonie în Re major (Wf I / 5) (pierdut)
- BR-JCFB C 1b \ Symphony in D major - reducere tastatură (Wf I / 5)
- BR-JCFB C 2 - 3 \ 2 Simfonii (pierdute)
- BR-JCFB C 4 \ Simfonie în Re minor (Wf I / 3) [6]
- BR-JCFB C 5 \ Simfonie în fa major (Wf I / 1) [6]
- BR-JCFB C 6 \ Simfonie în bemol major (Wf I / 2) [6]
- BR-JCFB C 7 \ Simfonie în mi major (Wf I / 4) [6]
Trei simfonii - compuse în 1770
- BR-JCFB C 8 - 9 \ 2 Simfonii (pierdute)
- BR-JCFB C 10 \ Simfonie în Do major (Wf I / 6)
Three Symphonies à 6- compuse până în 1770
- BR-JCFB C 11 \ Simfonie în Re major (Wf I / 8) (pierdut)
- BR-JCFB C 12 \ Simfonie în Sol major (Wf I / 7) (pierdut)
- BR-JCFB C 13 \ Simfonie în Re major (Wf I / 9) (pierdut)
- BR-JCFB C 14 \ Simfonie în mi bemol major (Wf I / 10)
- BR-JCFB C 15 - 17 \ 3 Simfonii (pierdute)
Six Symphonies à 8 or à 10 - compus din 1792
- BR-JCFB C 18 \ Simfonie (pierdut)
- BR-JCFB C 19 \ Simfonia nr. 2 în Re major (Wf I / 11) (pierdut)
- BR-JCFB C 20 \ Simfonia nr. 3 în fa major (Wf I / 12) (pierdut)
- BR-JCFB C 21 \ Simfonia nr. 4 în Re major (Wf I / 13) (pierdut)
- BR-JCFB C 22 \ Simfonia nr. 5 în Do major (Wf I / 14) (pierdut)
- BR-JCFB C 23 \ Simfonia nr. 6 în sol major (Wf I / 15)
- BR-JCFB C 24 \ Simfonie în mi bemol major (Wf I / 18) (pierdut)
- BR-JCFB C 25 \ Simfonie în mi bemol major (Wf I / 19) (pierdut)
- BR-JCFB C 26 \ "Marea Simfonie" în Re major (Wf I / 16) (pierdut)
- BR-JCFB C 27 \ Simfonie în Do major (Wf I / 17) (pierdut)
- BR-JCFB C 28 \ Simfonie în bemol major (Wf I / 20) - compusă până în august 1794
- BR-JCFB C 29 \ Concert pentru tastatură nr. 1 în mi bemol major (atribuit incorect lui JCB (Warb YC 90)
- BR-JCFB C 30a \ Concert pentru tastatură nr. 2 (versiunea orchestrală) în la major - până la jumătatea lunii mai 1768 (atribuită incorect CPE Bach și JC Bach) H383 și H490, Warb YC 91
- BR-JCFB C 30b \ Concert pentru tastatură nr. 2. (Tastatură solo) în La major - până la mijlocul lunii mai 1768 (atribuit incorect CPE Bach și JC Bach) H383, H384
Six Keyboard Concerto - Compus în Anglia în jurul anului 1778 sau imediat după întoarcerea sa.
- BR-JCFB C 31 \ Concert pentru tastatură "London No. 1" în sol major
- BR-JCFB C 32 \ Concert pentru tastatură "Londra nr. 2" în fa major
- BR-JCFB C 33 \ Concert pentru tastatură "Londra nr. 3" în re major
- BR-JCFB C 34 \ Concert pentru tastatură "London No. 4" în Mi bemol major
- BR-JCFB C 35 \ Concert pentru tastatură "Londra nr. 5" în bemol major
- BR-JCFB C 36 \ Concert pentru tastatură "London No. 6" în Do major
- BR-JCFB C 37 \ Concert pentru clavecin în mi major - 1782 (Wf II / 1)
- BR-JCFB C 38 \ Concert pentru tastatură (1766) (pierdut)
- BR-JCFB C 39 \ Concert pentru tastatură (1788) (pierdut)
- BR-JCFB C 40 \ Concert pentru clavecin în fa major - 1782 (Wf II / 4)
- BR-JCFB C 41 \ Concert pentru clavecin în re major - în jurul anilor 1780/85 (Wf II / 2)
- BR-JCFB C 42 \ Concert pentru tastatură în la major (Wf II / 3) (pierdut)
- BR-JCFB C 43 \ "Concerto Grosso" în Mi bemol major - înainte de Spetmber 1792 (Wf II / 5) (1792)
- BR-JCFB C 44 \ Concert pentru tastatură și viola în mi bemol major - în jurul anului 1790 (wf S. 152)
- BR-JCFB C 45 \ Concert pentru tastatură și oboi în mi bemol major (Wf III) (pierdut)
- BR-JCFB C 46 \ Concert pentru tastatură în Do major - identitatea compozitorului este incertă - înainte de 1749
Lucrări vocale
Oratorios de lucrări liturgice
- BR-JCFB D 1 \ Die Pillgrimme auf Golgatha - atribuit incorect CPE Bach H 862
- BR-JCFB D 2a \ Versiune originală Der Tod Jesu (Wf XIV / 1) - (BWV 244/3, 244/62) - Performat 13 aprilie 1770
- BR-JCFB D 2b \ Versiune ulterioară Der Tod Jesu (Wf XIV / 1) - reformat 8 aprilie 1784
- BR-JCFB D 3a \ Versiune originală Die Auferstehung und Himmelfahrt Jesu (Wf XIV / 10) - Performat 19 aprilie 1772
- BR-JCFB D 3b \ Versiune ulterioară Die Auferstehung und Himmelfahrt Jesu (Wf XIV / 10) - în jurul anului 1785
- BR-JCFB D 4 \ Die Hirten bey der Krippe Jesu (Wf XIV / 9) (pierdut)
- BR-JCFB D 5a \ Versiune timpurie Die Kindheit Jesu (Wf XIV / 2) - interpretată la 11 februarie 1773
- BR-JCFB D 5b \ Versiune revizuită Die Kindheit Jesu (Wf XIV / 2) - în jurul anilor 1784/85
- BR-JCFB D 6a \ Versiune originală Die Auferweckung Lazarus (Wf XIV / 3) - interpretată la 23 aprilie 1773
- BR-JCFB D 6b \ Versiune ulterioară Die Auferweckung Lazarus (Wf XIV / 3) - în jurul anilor 1785/90
- BR-JCFB D 7 \ Der Fremdling auf Golgotha (Wf XIV / 7) (pierdut)
Cantată
- BR-JCFB D 8a \ Mosis Mutter und ihre Tochter (Wf XVII / 3) (incomplet) - înainte de februarie 1788
- BR-JCFB D 8b \ Reducerea tastaturii Mosis Mutter und ihre Tochter (Wf XVII / 3) (incomplet) - înainte de februarie 1788
Mass / Mass set / Magnificat
- BR-JCFB E 1a \ Miserere
- BR-JCFB E 1b \ Miserere
Cantate
- BR-JCFB F 1 \ Pfingstkantate (Wf XIV / 4) (pierdut)
- BR-JCFB F 2 \ Sieh, Bückeburg, a fost Gott un Dir getan (pierdut)
- BR-JCFB F 3 \ Himmelfahrts-Musik (Wf XIV / 8)
- BR-JCFB F 4 \ Michaels Sieg (Wf XIV / 5)
- BR-JCFB F 5 \ Nun, teures Land, der Herr hat dich erhört (lost)
- BR-JCFB F 6 \ Singet dem Herrn ein neues Lied (Wf XIV / 11) (pierdut)
- BR-JCFB F 7 \ Gott wird deinen Fuß nicht gleiten lassen (Wf XIV / 12)
- BR-JCFB F Inc1 \ Muzică funerară pentru contele Philipp Ernst (pierdut)
- BR-JCFB F Inc2 \ Heut ist der Tag des Dankens, ihr Völker (pierdut)
Arias, cantate și muzică incidentală
- BR-JCFB G 1 \ Luci amate ah non piangete (Wf XVIII / 8)
- BR-JCFB G 2 - 11 \ 10 arii italiene (pierdut)
- BR-JCFB G 12 - 26 \ 15 Cantate italiene (pierdute)
- BR-JCFB G 27 \ L'Inciampo (Wf XVIII / 2)
- BR-JCFB G 28 - 44 \ 18 Cantate italiene (pierdute)
- BR-JCFB G 45 \ Scene pentru Il pastor fido (pierdut)
- BR-JCFB G 46 \ Cassandra (Wf XVIII / 1)
- BR-JCFB G 47 \ Die Amerikanerin (Wf XVIII / 3)
- BR-JCFB G 48 \ Ino (Wf XVIII / 4)
- BR-JCFB G 49 \ Prokris und Cephalus (Wf XVIII / 6)
- BR-JCFB G 50 \ Pigmalion (Wf XVIII / 5)
- BR-JCFB G 51 \ Ariadne auf Naxos (pierdut)
- BR-JCFB G 52 \ Brutus (Wf XVII / 1) (pierdut)
- BR-JCFB G 53 \ Philoktetes (Wf XVII / 2) (pierdut)
- BR-JCFB G Inc1 \ Stimmt an, greft rasch in eure Saiten (pierdut)
- BR-JCFB G Inc2 \ Va crescând il mio tormento
Cântece
- BR-JCFB H 1 \ Lied: Ein dunkler Feind (Wf XIX / 1.1)
- BR-JCFB H 2 \ Lied: Die Gespenster (Wf XIX / 1.2)
- BR-JCFB H 3 \ Lied: Die Zeit (Wf XIX: /1.3)
- BR-JCFB H 4 \ Lied: Der Sieg über sich selbst (Wf XIX / 1.4)
- BR-JCFB H 5 \ Lied: Der Nachbarin Climene (Wf XIX / 1.5)
Alte lucrări din catalogul lui Wohlfarth
- Wf V \ Sextet pentru pian, vânturi și corzi în Do major (vezi Johann Christian Bach WarB B 78)
- Wf XV / 1 \ Ich lieg und schlafe ganz mit Frieden
- Wf XV / 2 \ Wachet auf, ruft uns die Stimme , coral motet on the imn de Philipp Nicolai
- Wf XV / 3 \ Dem Erlöser
- Wf XV / 4 \ Unsere Auferstehung durch die Auferstehung Jesu
- Wf XVI / 1 \ 5 Geistliche Lieder
- Wf XVI / 2 \ 50 Geistliche Lieder
- Wf XVIII / 7 \ O, wir bringen gerne dir
- Wf XVIIII / 2 \ 24 Lieder
- Wf XX / 1 \ Concert pentru tastatură în do minor
- Wf XX / 2 \ Concert pentru tastatură în sol major
- Wf XX / 4 \ Fugă pentru tastatură în do minor
- Wf XXI / 1 \ Aranjamentul „Weynachtslied” al lui CPE Bach
- Wf XXI / 2 \ Aranjamentul „Dancklied” al lui CPE Bach
- Wf XXI / 3 \ Aranjamentul „Der thätige Glaube” al lui CPE Bach
Lucrări care nu sunt menționate în niciun catalog
- Sonata pentru violoncel în sol major
Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795) - Klavierkonzert 'Concerto Grosso' Es-Dur (1792)
NICOLAI RIMSKI KORSAKOV
| Nikolai Andreievici Rimski-Korsakov | |
| Date personale | |
|---|---|
| Născut | [1][2][3] Tihvin, gubernia Novgorod(d), Imperiul Rus |
| Decedat | (64 de ani)[2][4] Liubensk(d), Imperiul Rus |
| Înmormântat | cimitirul Tihvin[*] |
| Cauza decesului | cauze naturale (infarct miocardic) |
| Părinți | Rimskii-Korsakov, Andrei Petrovici[*] |
| Frați și surori | Rimskii-Korsakov, Voin Andreevici[*] |
| Căsătorit cu | Nadejda Nikolaevna Rimskaia-Korsakova[*] |
| Copii | Andrei Nikolaevici Rimskii-Korsakov[*] Rimskii-Korsakov, Mihail Nikolaevici[*] |
| Cetățenie | |
| Religie | Biserica Ortodoxă |
| Ocupație | compozitor dirijor muzicolog[*] autobiograf[*] profesor de muzică[*] teoretician al muzicii[*] profesor profesor universitar[*] personal militar[*] |
| Activitate | |
| Studii | Morskoi kadetski korpus[*] |
| Gen muzical | operă simfonie muzică clasică |
| Semnătură | |
| Prezență online | |
| Identificator titlu IMDb VGMdb | |
| Modifică date / text | |
Nikolai Andreievici Rimski-Korsakov (rusă Никола́й Андре́евич Ри́мский-Ко́рсаков), (n. 6 martie 1844 în Tihvin, lângă Sankt Petersburg — d. 8 iunie 1908 la Luga) a fost un mare compozitor rus.
| Opere de Nikolai Rimski-Korsakov |
|---|
Fata din Pskov – (1868-72) |
Biografie[modificare | modificare sursă]
Nikolai provine din familia de bază Rimski-Korsakov, ai cărei fii, conform tradiției, urmează o carieră în marina militară rusă. Părinții compozitorului erau amatori de muzică, au descoperit calitățile fiului și i-au sprijinit cariera lui muzicală.
În anul 1856, Rimski-Korsakov intră cadet la marina militară din Sankt Petersburg, școală pe care o termină în anul 1862. În timpul școlii de ofițeri, continuă să ia lecții de pian, este interesat însă și de celelalte instrumente muzicale care sunt folosite într-o orchestră de operă.
În toamna anului 1859, începe să ia lecții de pian de la Théodore Camille, unde îl cunoaște pe pianistul Balakirev și Cui. Încurajat de mentor și prietenii săi, începe să compună prima lui simfonie. În perioada anului 1865, viitorul compozitor este preocupat de muzica populară și muzica veche rusă. Rimski-Korsakov, în anul 1880, compune muzica de operă pentru piesa de teatru „Fulgi de zăpadă” scrisă de Alexandru Nikolaievici Ostrovski. Compozitorul devine în anul 1871 profesor la Conservatorul din Sankt Petersburg și, la sfârșitul aceluiași an, se va căsători cu Nadejda Purgold, care era la fel compozitoare și o pianistă excelentă.
Între anii 1874 - 1881 este directorul Școlii de Muzică Freis, fiind în același timp pedagog și dirijor. Prin reputația sa devine conducătorul grupei de muzicieni „Celor Cinci” dintre care face parte și Musorgski pe care-l sprijină. Compozițiile lui Rimski-Korsakov sunt influențate de Glinka, Balakirev, Berlioz și Liszt. Printre elevii săi au fost Glasunov, Grecianinov, Stravinski și Prokofjev, stilul lui Korsakov a influențat compozițiile lui Ravel, Debussy, Dukas și Ottorino Respighi.
The Best of Rimsky-Korsakov
ANDREEA BĂNICĂ
| Andreea Bănică | |
| Date personale | |
|---|---|
| Nume la naștere | Andreea Bănică |
| Născută | (42 de ani) Județul Constanța, România Eforie, Constanța, România |
| Cetățenie | |
| Ocupație | Cântăreață, dansatoare |
| Activitate | |
| Gen muzical | Pop, disco, house |
| Instrument(e) | voce[*] |
| Ani de activitate | 1998 - prezent |
| Case de discuri | MediaPro (1998 - 2000) Cat Music (2001 - prezent) |
| Interpretare cu | Exotic (1998 - 2000) Blondy (2001 - 2005), Smiley, Dony, What's Up, Shift, Kaira, Laurențiu Duță, Narcotic Sound & Christian D, Sunrise Inc |
| Prezență online | |
| Site web pagină Facebook cont Twitter | |
| Modifică date / text | |
Andreea Bănică (n. 21 iunie 1978, Eforie Sud, Județul Constanța) este o cântăreață română. A făcut parte din grupul Exotic, împreună cu Claudia Pătrășcanu și Julia Chelaru, după care a înființat trupa Blondy împreună cu Cristina Rus.[1][2] După aceea a urmat o carieră solo, câștigând premii la festivaluri ca: Romanian Music Awards, Romanian Top Hits, Mtv European Music Awards sau Balkan Music Awards. Piesele ei Love In Brasil și Sexy au ajuns numărul unu în topurile din România, Bulgaria și Serbia.
Biografie și carieră
A debutat în muzică, după ce s-a făcut remarcată la Festivalul Mamaia din 1998. Alături de Claudia Pătrășcanu și Iulia Chelaru a pornit prima trupă de fete – Exotic. Prima lor piesa a fost „Sexy” și a avut un succes uriaș. În cei doi ani de activitate Exotic a lansat 3 single-uri („Uită-mă”, „Sexy” și „Un sărut”), toate însoțite de videoclip, și a înregistrat 2 albume: Sexxy și Pasional.
Andreea Bănică și-a urmat propriul drum, după destrămarea trupei Exotic, la fel ca cele două foste colege. În anul 2001 împreună cu Cristina Rus pornește proiectul „Blondy”. Cele două au lansat 3 albume („Atât de aproape”, „O parte din tine”, „Dulce și amar”) și o reeditare. Trupa Blondy a lansat 6 videoclipuri și a obținut premiul pentru cea mai bună trupă dance oferit de Radio România Actualități în 2003. Cristina Rus părăsește în anul 2005 formația, dedicându-se carierei solo.
Andreea Bănică a decis să continue sub aceeași titulatură. Primul succes l-a avut cu melodia „Dansez, dansez”, compusă de Laurențiu Duță care i-a compus și primul album solo. Acest pas a fost unul inspirat, astfel că albumul a obținut Discul de aur pentru vânzări, oferit de casa de discuri Cat Music. Albumul a mai avut două single-uri: „Îndrăgostiți” și „Dulce și amar”.
Și-a consolidat poziția în topul celor mai bine vândute artiste din România, cu single-ul „Fiesta”, Andreea Bănică ajungând pe primul loc în toate clasamentele muzicale românești. Andreea este nominalizată în cadrul premiilor MTV European Music Awards, la categoria Best Romanian Act. În cadrul galei de la Munchen, Andreea este desemnată câștigătoarea EMA 2007 - Best Romanian Act, cel mai important și mai dorit premiu muzical, venit ca o recunoaștere a succesului.
Văzând că a câștigat foarte multă notorietate, Andreea decide să renunțe la numele „Blondy” și urcă pe scenă cu propriul său nume – „Andreea Bănică”. Această schimbare s-a datorat și viitoarelor modificări de formulă, pe care avea să le facă în toamna lui 2007.
Al doilea album din cariera sa solo s-a intitulat „Rendez-vous”, album de pe care a fost extras și single-ul „Fiesta”. Cel de-al doilea extras de single a fost cel care dă și titlul albumului, „Rendez-vous”.
Mereu a oferit piese de mare succes și asta se datorează faptului că s-a implicat activ la crearea lor și a muncit cot la cot cu Laurențiu Duță, Marius Moga și Sandy Deac. Printre colaborările cu staruri avute până în 2007 se numără trupa Simplu, Laurențiu Duță și Taraful din Clejani.
Andreea Bănică lansează la începutul anului 2008 un nou videoclip, realizat la piesa „Încredere”, care a fost regizat de Dragoș Buliga și demarează lucrările pentru un nou album. În primăvara aceluiași an intră pe piață un nou single „Hooky Song” feat Smiley. Melodia a fost compusă de producători care au mai lucrat cu artiști ca Leona Lewis și One Republic. Piesa are și un videoclip, regizat de Iulian Moga.
Cariera sa muzicală trece pe locul doi în 2009, deoarece așteaptă venirea pe lume a fiicei sale. Deși nimeni nu se aștepta să lanseze ceva înainte să nască, artista lansează la jumătatea lunii martie un videoclip la piesa „Le Ri Ra”.
În august 2009 lansează la Callatis un nou single: „Samba”, în colaborare cu Dony.
În 2010, la RMA, Andreea câștigă „Best video” pentru clipul „Samba”. Tot în 2010 are o serie de concerte în Bulgaria, în cadrul unui turneu care o propulsează în rândul celor mai cunoscuți și apreciați artiști de la sud de Dunăre. Drept urmare, Samba devine cea mai difuzată piesă a anului 2010 în Bulgaria.
La începutul lui 2011 Andreea lansează albumul Best Of – un mix al celor mai importante piese din carieră și un nou single – Sexy. În cadrul premiilor RRA 2011, piesa „Love in Brasil” este desemnat cel mai bun cântec latino-dance.
Best Female - Romanian Music Awards 2007, 2008, 2009, Romanian Act - MTV EMA – Munich, 2007, Best Video – Romanian Music Awards 2010, Best Show - Romanian Music Awards 2011, Best Song – Romanian Music Awards 2011, Best Song – Romanian Music Awards 2012, Best Dance – Media Music Awards 2012, Best Pop – Romanian Music Awards 2013, Best Video – Romanian Music Awards 2013, Golden Disc for selling Official Sony Music Label 2010 și Golden Digital for selling Official Sony Music Label 2013 sunt doar câteva dintre recomandările care o clasează pe Andreea în topul celor mai apreciați artiști români.
Discografie
Single-uri
- 2007
- „Dulce și amar”
- „Rendez-vous”
- 2008
- „Încredere”
- „Hooky Song” (feat. Smiley)
- 2009
- „Le Ri Ra”
- „Îndrăgostiți”
- „Samba” (feat. Dony)
- 2010: „Love in Brasil”
- 2011
- „Sexy”
- „Electrified”
- 2012
- „Shining Heart” (feat. Laurențiu Duță)
- „Could U”
- 2013
- „În lipsa ta” (feat. What's UP)
- „Bumerang” (feat. Kio)
- 2014
- „Rupem boxele” (feat. Shift)
- „Dor de mare”
- „Același iubit”
- 2015
- „Doi” (feat. Kaira)
- „Red Lips” (feat. Aggro Santos)
- „Ale” (feat. Narcotic Sound & Christian D)
- „Supererou”
- „Una palabra” (feat. Sunrise Inc.)
- „Hoț de inimi”
- 2016: „Rain in July” (feat. Geørge)
- 2017
- „Linda” (feat. Veo)
- „Departamentul de relații” (feat. Uddi)
- „Ce vrei de la mine” (feat. Balkan)
Albume de studio
- 2005: Dansez, dansez
- 2007: Rendez-Vous
EP-uri
- 2010: Love In Brazil
Compilații
- 2011: Best Of[3]
CRISTINA RUS BÎLTEANU

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu