MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU
LUNI 13 IANUARIE 2020
PARTEA A TREIA ȘI ULTIMA - ARTE, SFATURI UTILE
LUNI 13 IANUARIE 2020
PARTEA A TREIA ȘI ULTIMA - ARTE, SFATURI UTILE
Bună dimineața, prieteni! Să aveți o săptămână plină de realizări importante!
ARTE 13 Ianuarie
MUZICĂ 13 Ianuarie
Nae Leonard, tenor, supranumit „prinţul operetei româneşti”
Vivaldi: Ottone in Villa
SWEET MEMORIES, BEAUTIFUL LOVE SONGS - OLD SONGS 70s 80s 90s
Musica Romantica Para Escuchar Instrumental - Trabajar y Concentrarse En la Oficina
POEZIE 13 Ianuarie
George Petcu
Biografie
George Petcu (n. 13 ianuarie 1917 în Grindu, județul Ialomița - d. 19 mai 1939, Grindu) a fost un poet român interbelic.
George Petcu s-a născut pe data de 13 ianuarie 1917 în Grindu, Ialomița. După absolvirea școlii primare din satul natal, a urmat cursurile Liceului Militar de la Mănăstirea Dealu pe care le-a absolvit în 1937. Între anii 1937-1939 a fost student al Facultății de Litere și Filologie din cadrul Universității din București. S-a stins prematur, pe data de 19 mai 1939, și a fost îngropat în cimitirul din Grindu.
George Petcu a debutat în revista Ancheta care apărea la Târgoviște, în acceași perioadă în care debutau poeții Virgil Carianopol, Stefan Baciu, Radu Gyr, Gelu Naum, Ion Sofia Manolescu. A colaborat la revistele Pământul (Călărași), Hotarul (Arad), Festival (Silistra), Decalogul (Brașov), Revista scriitoarelor și scriitorilor români (București).
A debutat editorial în 1936 cu volumul de versuri Tălmăciri din mine, publicat la Editura Pământul din Călărași. În 1938, îi apare un al doilea volum intitulat Fata morgana la Editura librăriei Pavel Suru din București.
Volume antume
Volume postume
· 1998 - Cântece de stepă, antologie ale celor mai frumoase poezii ale lui George Petcu, antologator Marin Cosmescu Delasabar, Editura Star Tipp, Slobozia.
NOAPTEA DE BOBOTEAZĂ
«Prin oglinzile putrede de somn,
Albă să treci,
Zornăind aurăriile reci… »
Lumânări suiau lebede stinse !
Pierdute zăpezi, linişti ninse
Tremurau în raiuri de oglinzi…
Liniştea creşte –muşchi verde –pe grinzi !
Păsări obosite cădeau, lin, la fereastră.
Timpul se făcuse melc în seara albastră…
Cerurile erau aşa de aproape,
Aşa de aproape !
Duhul sfânt a umblat toată noaptea pe ape…
A trâmbiţat cocoşul a treia oară…
Pe unde întârzii, nenuntită fecioară ?
Ce vânturi s-au abătut prin oglinzi,
Nălucă din lespezi, de nu te desprinzi ?
Prin sticlele nopţii mă uit aburit :
Mări negre foşnesc în ajurul cernit !
Şi-n timp ce –arc alb –peste lume,
Trist lunecă,
Steaua albastră…în oglinzi se întunecă…
Dan Botta, poet, eseist și dramaturg român
Biografie Dan Botta
Dan Botta (n. 26 septembrie 1907, Adjud, m. 13 ianuarie 1958, Bucureşti) a fost un poet, eseist şi traducător român din perioada interbelică. Este fratele lui Emil Botta. Urmează şcoala primară la Adjud şi începe studiile liceale la Liceul Unirea din Focşani, continuându-le la Colegiul Sf. Sava din Bucureşti. Urmează apoi studii universitare clasice (limba latină şi limba greacă) la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, fiind dublu licenţiat în Educaţie Fizică şi Sport. Publică în diverse reviste: Rampa, Gândirea, Vremea, La Nation Roumaine, etc. Participă la conferinţele grupului Criterion şi este cooptat în comitetul de redacţie al revistei, apoi va face parte, sub conducerea sociologului Dimitrie Gusti, din comitetul de direcţie al Enciclopediei României, proiectul debutând în 1938. Pe lângă volumul de versuri Eulalii, a publicat, în timpul vieţii, două volume de eseuri. Restul operelor au apărut postum, în patru volume de Scrieri. Pe lângă opera originală, este şi autor al unor admirabile traduceri din literatura universală: poeziile lui Edgar Allan Poe şi romanul Oile Domnului (A Lã e a Neve), al scriitorului portughez Ferreira de Castro.
Opere publicate
* Eulalii, poeme, 1931
* Limite, eseuri, 1936,
* Charmion sau Despre muzică, 1941
* Scrieri, vol 1-4, 1968
Traduceri din literatura universală
* Ferreira de Castro - Oile Domnului, roman, Editura de Stat pentru Literatura şi Artă, 1955
* Edgar Allan Poe - Scrieri Alese, Editura pentru Literatură Universală, 1963, (cu două variante de traducere artistică a poeziilor, de Emil Gulian şi de Dan Botta)
Bibliografie
* Constantin Ciopraga: Amfiteatru cu poeţi, ediţia a II-a revăzută, Editura Princeps Edit, Iaşi, 2002, ISBN 973-85706-8-9
* Giovanni Rotiroti: Dan Botta, între poiesis şi aisthesis, Editura Pontica, 2001, ISBN 973-9224-51-2
* Mircea Vulcănescu: Dimensiunea românească a existenţei, 1992-1995, Editura Eminescu (ediţie îngrijită de Marin Diaconu şi Zaharia Balinca, cuvânt înainte de Constantin Noica): Vol. 1 - Pentru o nouă spiritualitate filosofică, 1992, ISBN 973-22-0214-9, Vol. 2 - Chipuri spirituale, 1995, ISBN 973-22-0366-8
* Eugen Barbu: O istorie polemică şi antologică a literaturii române de la origini pîna în prezent : Poezia română contemporană, Editura Eminescu, 1975
Dan Botta (n. 26 septembrie 1907, Adjud, m. 13 ianuarie 1958, Bucureşti) a fost un poet, eseist şi traducător român din perioada interbelică. Este fratele lui Emil Botta. Urmează şcoala primară la Adjud şi începe studiile liceale la Liceul Unirea din Focşani, continuându-le la Colegiul Sf. Sava din Bucureşti. Urmează apoi studii universitare clasice (limba latină şi limba greacă) la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, fiind dublu licenţiat în Educaţie Fizică şi Sport. Publică în diverse reviste: Rampa, Gândirea, Vremea, La Nation Roumaine, etc. Participă la conferinţele grupului Criterion şi este cooptat în comitetul de redacţie al revistei, apoi va face parte, sub conducerea sociologului Dimitrie Gusti, din comitetul de direcţie al Enciclopediei României, proiectul debutând în 1938. Pe lângă volumul de versuri Eulalii, a publicat, în timpul vieţii, două volume de eseuri. Restul operelor au apărut postum, în patru volume de Scrieri. Pe lângă opera originală, este şi autor al unor admirabile traduceri din literatura universală: poeziile lui Edgar Allan Poe şi romanul Oile Domnului (A Lã e a Neve), al scriitorului portughez Ferreira de Castro.
Opere publicate
* Eulalii, poeme, 1931
* Limite, eseuri, 1936,
* Charmion sau Despre muzică, 1941
* Scrieri, vol 1-4, 1968
Traduceri din literatura universală
* Ferreira de Castro - Oile Domnului, roman, Editura de Stat pentru Literatura şi Artă, 1955
* Edgar Allan Poe - Scrieri Alese, Editura pentru Literatură Universală, 1963, (cu două variante de traducere artistică a poeziilor, de Emil Gulian şi de Dan Botta)
Bibliografie
* Constantin Ciopraga: Amfiteatru cu poeţi, ediţia a II-a revăzută, Editura Princeps Edit, Iaşi, 2002, ISBN 973-85706-8-9
* Giovanni Rotiroti: Dan Botta, între poiesis şi aisthesis, Editura Pontica, 2001, ISBN 973-9224-51-2
* Mircea Vulcănescu: Dimensiunea românească a existenţei, 1992-1995, Editura Eminescu (ediţie îngrijită de Marin Diaconu şi Zaharia Balinca, cuvânt înainte de Constantin Noica): Vol. 1 - Pentru o nouă spiritualitate filosofică, 1992, ISBN 973-22-0214-9, Vol. 2 - Chipuri spirituale, 1995, ISBN 973-22-0366-8
* Eugen Barbu: O istorie polemică şi antologică a literaturii române de la origini pîna în prezent : Poezia română contemporană, Editura Eminescu, 1975
Cântul ştimelor mării
În apele noastre
Dorm stele albastre,
Dorm linişti albastre.
Ci vino, ci vino
Şi fruntea-ţi închin-o
Şi umbra-ţi închin-o,
În pajiştea lină,
În floarea senină,
A apei lumină.
Ci vino,-ntre stânci
Dorm stele adânci,
Dorm patimi adânci.
Ci vino să plângi,
Să plângi,
Să te frângi,
Să dormi sub reci maluri,
În foşnet de valuri,
În zvon de cavaluri.
Ci vino, ci vino,
Inima-ţi închin-o,
Patima-ţi închin-o.
Aici gândul moare,
Inima nu doare,
Lacrima nu doare.
Aici toate cântă,
Cântă,
Şi se-ncântă,
Toate se alină,
În floarea senină
A apei lumină.
Dincolo de
Dincolo de vântul turbat,
De vântul spre care se-avântă-n văzduh ciocârlanul beat,
Bate zice-se vântul din Rai.
De boarea lui dulce fulgerat cazi pe plai.
Acolo, acolo m-aş fi suit,
Până-acolo aş fi îndrăznit.
Un bucium sună departe
Un bucium sună departe, departe,
Tristeţea serii ori a zilei moarte,
Tristeţea vieţii ori a lumii moarte.
E atâta linişte acum, încât parc-ar ninge;
Cine ivărul odăii mele parc-ar atinge,
Cine intră atât de uşor încât nici nu-l atinge?
O umbră în faţa uşii mele adastă,
Îi văd chipul în seara albastră,
Cu degetul pe buze cum adastă.
Încerc să strig vocea mi se-neacă-n piept,
Încerc să strig. Aş vrea să mă deştept.
Deşi nu visez, parcă aş vrea să mă deştept.
Liniştea e atât de cumplită peste tot,
Aş striga, m-aş ridica, dar nu pot,
Aş izgoni cumplita umbră, dar nu pot.
Şi ochii mei se pătrund de trista-i faţă,
Şi ochii mei se îneacă în trista-i faţă,
Şi încetul cu încetul mă înfăşoară ca-ntr-o ceaţă.
Un bucium sună departe, departe,
Tristeţea zilei sau a vieţii moarte,
O ştiu, şi gust a vieţii tristă moarte.
HOLBAN Sorin, se naste la 6 febr. 1933, Iasi.
Prozator si poet.
Licentiat al Facultatii de Lb. si Literatura Romana a Univ. din Bucuresti.
Lucreaza in presa din 1950; redactor la ziarul Informatia Bucuresthdui, in paginile caruia semneaza reportaje, anchete si comentarii.
Autor al volum de nuvele Te urasc, iubita mea (1976), urmat de volum de versuri Cu tango inainte (1982) si de romanul Iarna cand au murit cangurii (1984).
A scris, in colab. cu fratele sau, Nicolae Hol-ban, piesa de teatru Apa vie.
Dupa ce a practicat multi ani jurnalismul, Sorin Holban a debutat ca prozator cu un volum de nuvele. Te urasc, iubita mea (1976). scris cu acuratete si chiar cu siguranta stilistica, lipsit insa de profunzime si nedepasind cliseele puse in circulatie de literatura epocii. Citeva episoade par secvente dintr-un roman despre obsedantul deceniu, prezentate inlr-un mod tendentios, dintr-o perspectiva ideologizata.
Cu toate acestea, nuvelele nu intra in categoria asa-zisei proze politice de mare audienta in anii '70-'80, caci preferintele lui Sorin Holban se indreapta mai curind spre literatura sentimentala, cu tineri veseli si prietenosi, participind cu insufletire la micile evenimente cotidiene, lipsiti, in general, de interes pentru marile probleme istorice, politice, sociale ce-i framintasera pe cei din prima generatie postbelica. Sorin Holban scrie o literatura de vacanta marcata de gratuitate, abtinindu-se sa ridice, intr-un climat de liniste si impacare, idei grave, urgente, insolubile. Discursive si insuficient diferentiate stilistic, poeziile din Cu tango inainte (1982) au fost scrise sub influenta lui Eugen Jebeleanu si a lui Adrian Paunescu, avind ca teme razboiul, lagarele de concentrare, crimele nazistilor etc Sint versurile unui om „multumit de viata" (Pasarea spaimei), care, avind prilejul sa calatoreasca in Polonia, de pilda, rememoreaza citeva dintre ororile istoriei contemporane, fericit ca traieste intr-un alt timp, ca poate gusta fara opreliste din nevinovatele placeri ale vietii zilnice.
Romanul Iarna cind au murit cangurii (1984) e o scriere agreabila, de consum, ce se citeste cu placere, caci umorul izbuteste nu o data sa invioreze lectura, dizolvind contradictiile dintre personaje pina la anularea posibilelor surse de conflict. Eroii sint aceiasi tineri ce se persifleaza in joaca unii pe altii, schimba ironii lipsite de rautate, care au ca unic scop sa le puna in evidenta agerimea spiritului. Sint mereu gata sa intoarca lucrurile in comedie, sa se joace cu problemele cele mai grave, dovedind o jovialitate nu numai nestapinita, dar si inepuizabila. Pe scurt, romanul e o fantezie umoristica aglu-tinind elemente de paiaterie, teatru de marionete etc. si facind din amuzament valoarea suprema a existentei. Se simte in intreg cuprinsul cartii o surda aversiune fata de latura solemna, grava a vietii. Pentru eroii lui Sorin Holban a fi serios pare un indiciu sigur de marginire sau chiar de obtuzitate. Simpatia autorului se indreapta in mod vadit spre spiritele ironice, ludice. care stiu sa relativizeze totul prin ris. Nu e nihilism in atitudinea lor, caci exista chiar si pentru acesti oameni un lucru cu care nu se poate glumi: iubirea. Undee vorba de iubire nu mai incape umorul.
Ca urmare, paginile consacrate acestui subiect dezvaluie deseori un sentimentalism de-a dreptul adolescentin. Autorul insusi semnaleaza ca prototipurile eroilor sai se afla in lumea filmului, a spectacolelor de divertisment, a vedetelor, dar si in literatura comica a lui I. L. Caiagiale, G. Topirceanu, Haaek, Urmuz", Ion Baiesu. Pentru cei doi naratori, care iau cuvintul pe rind in roman, batrinetea inseamna, de obicei, senilitate. in viziunea lor, batrinii sint ridicoli, apar caricaturizati, ilustrind cealalta dimensiune estetica a romanului: grotescul. Pendulind intre umor si grotesc, scrierile lui Sorin Holban (mai putin versurile) se intorc la vechile izvoare, desfundate in anii '70, ale literaturii sentimentale.
Prozator si poet.
Licentiat al Facultatii de Lb. si Literatura Romana a Univ. din Bucuresti.
Lucreaza in presa din 1950; redactor la ziarul Informatia Bucuresthdui, in paginile caruia semneaza reportaje, anchete si comentarii.
Autor al volum de nuvele Te urasc, iubita mea (1976), urmat de volum de versuri Cu tango inainte (1982) si de romanul Iarna cand au murit cangurii (1984).
A scris, in colab. cu fratele sau, Nicolae Hol-ban, piesa de teatru Apa vie.
Dupa ce a practicat multi ani jurnalismul, Sorin Holban a debutat ca prozator cu un volum de nuvele. Te urasc, iubita mea (1976). scris cu acuratete si chiar cu siguranta stilistica, lipsit insa de profunzime si nedepasind cliseele puse in circulatie de literatura epocii. Citeva episoade par secvente dintr-un roman despre obsedantul deceniu, prezentate inlr-un mod tendentios, dintr-o perspectiva ideologizata.
Cu toate acestea, nuvelele nu intra in categoria asa-zisei proze politice de mare audienta in anii '70-'80, caci preferintele lui Sorin Holban se indreapta mai curind spre literatura sentimentala, cu tineri veseli si prietenosi, participind cu insufletire la micile evenimente cotidiene, lipsiti, in general, de interes pentru marile probleme istorice, politice, sociale ce-i framintasera pe cei din prima generatie postbelica. Sorin Holban scrie o literatura de vacanta marcata de gratuitate, abtinindu-se sa ridice, intr-un climat de liniste si impacare, idei grave, urgente, insolubile. Discursive si insuficient diferentiate stilistic, poeziile din Cu tango inainte (1982) au fost scrise sub influenta lui Eugen Jebeleanu si a lui Adrian Paunescu, avind ca teme razboiul, lagarele de concentrare, crimele nazistilor etc Sint versurile unui om „multumit de viata" (Pasarea spaimei), care, avind prilejul sa calatoreasca in Polonia, de pilda, rememoreaza citeva dintre ororile istoriei contemporane, fericit ca traieste intr-un alt timp, ca poate gusta fara opreliste din nevinovatele placeri ale vietii zilnice.
Romanul Iarna cind au murit cangurii (1984) e o scriere agreabila, de consum, ce se citeste cu placere, caci umorul izbuteste nu o data sa invioreze lectura, dizolvind contradictiile dintre personaje pina la anularea posibilelor surse de conflict. Eroii sint aceiasi tineri ce se persifleaza in joaca unii pe altii, schimba ironii lipsite de rautate, care au ca unic scop sa le puna in evidenta agerimea spiritului. Sint mereu gata sa intoarca lucrurile in comedie, sa se joace cu problemele cele mai grave, dovedind o jovialitate nu numai nestapinita, dar si inepuizabila. Pe scurt, romanul e o fantezie umoristica aglu-tinind elemente de paiaterie, teatru de marionete etc. si facind din amuzament valoarea suprema a existentei. Se simte in intreg cuprinsul cartii o surda aversiune fata de latura solemna, grava a vietii. Pentru eroii lui Sorin Holban a fi serios pare un indiciu sigur de marginire sau chiar de obtuzitate. Simpatia autorului se indreapta in mod vadit spre spiritele ironice, ludice. care stiu sa relativizeze totul prin ris. Nu e nihilism in atitudinea lor, caci exista chiar si pentru acesti oameni un lucru cu care nu se poate glumi: iubirea. Undee vorba de iubire nu mai incape umorul.
Ca urmare, paginile consacrate acestui subiect dezvaluie deseori un sentimentalism de-a dreptul adolescentin. Autorul insusi semnaleaza ca prototipurile eroilor sai se afla in lumea filmului, a spectacolelor de divertisment, a vedetelor, dar si in literatura comica a lui I. L. Caiagiale, G. Topirceanu, Haaek, Urmuz", Ion Baiesu. Pentru cei doi naratori, care iau cuvintul pe rind in roman, batrinetea inseamna, de obicei, senilitate. in viziunea lor, batrinii sint ridicoli, apar caricaturizati, ilustrind cealalta dimensiune estetica a romanului: grotescul. Pendulind intre umor si grotesc, scrierile lui Sorin Holban (mai putin versurile) se intorc la vechile izvoare, desfundate in anii '70, ale literaturii sentimentale.
OPERA:
Te urasc, iubita mea, nuvele. Bucuresti, 1976; Cu tango inainte, versuri. Bucuresti, 1982; Iarna cind au murit cangurii, roman, Bucuresti, 1984. |
REFERINTE CRITICE:
I. Buduca, in Amfiteatru, nr. 3, 1977; L. Ulici, in Romania literara, nr. 14, 1977; N. Ciobanu, in Luceafarul, nr. 25, 1983; Sultana Craia, ibidem, nr. 49, 1985; H. Zalis, in Romania literara, nr. 41, 1985. |
TEATRU/FILM 13 Ianuarie
Nevestele vesele din Windsor de W Shakespeare
Nevestele vesele din Windsor - William Shakespeare
Cu Mihai Fotino
Filmografia
- Directorul nostru (1955)
- Telegrame (1959)
- Porto-Franco (1961)
- Codin (1963)
- Politică și delicatese (1963)
- Titanic vals (1964) - Dinu
- Amprenta (1967)
- Balul de sîmbătă seara (1968)
- Elixirul tinereții (1975)
- Tufă de Veneția (1977)
- Chirița la Iași (1987)
- Sexy Harem Ada-Kaleh (2001)
- Dublaj de voce în seria Tarzan, în rolul Profesorului Archimedes Q. Porter, vocea în original aparținându-i lui Jeff Bennett (2003)
- Dublaj de voce, record de dublaj Disney (interpretare la 76 de ani, și 68 de ani în activitate), la filmul Marea Aventură a Porcușorului (Piglet's Big Movie), în rolul lui Iepure, în original vocea aparținându-i lui Ken Sansom (2004)
Cu Toni Tecuceanu
Cătălin Mitulescu (n. 13 ianuarie 1972, Voluntari)[1] este un regizor de film, producător și scenarist român.
Regizor
- La amiază (1997)
- Adrian Copilul Minune (1999, scurt-metraj documentar)
- București-Wien, ora 8:15 (2000, scurtmetraj)
- 17 minute întârziere (2002, scurtmetraj)
- Trafic (2004, scurtmetraj câștigător al Palme d'Or la Cannes 2004)
- Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii (2006, lungmetraj)
- Loverboy (2011, lungmetraj)
- Dincolo de calea ferată (2016) titlu de lucru Rumeno[2]
Scenarist
- București-Wien, 8:15 (2000)
- 17 minute întârziere (2002)
- Trafic (2004)
- Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii (2006)
- O zi bună de plajă (2008, scurtmetraj premiat cu Ursul de Aur la Berlin 2008)
- Lecția de box (2007, scurtmetraj)
- Muzica în sânge (2010, scurtmetraj)
- Eu când vreau să fluier, fluier (2010, premiat cu Marele Premiu al Juriului Ursul de Argint la Berlin 2010)
- Loverboy (2011)
Producător
- Trafic (2004)
- Ryna (2005)
- Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii (2006)
- Lecția de box (2007, scurtmetraj)
- O zi bună de plajă (2008)
- Eu când vreau să fluier, fluier (2010)
- Muzica în sânge (2010, scurtmetraj)
- Loverboy (2011) (lungmetraj)
Jocul de a vacanta 1957 Mihail Sebastian
Apostolii - Liviu Rebreanu
Mos Goriot - Honore de Balzac
GLUMEȘTE, FII VESEL ȘI VEI RĂMÂNE TÂNĂR 13 Ianuarie
Mr Bean ruins RARE book | Mr Bean Clip | Mr Bean Official
GÂNDURI PESTE TIMP 13 Ianuarie
SFATURI UTILE 13 Ianuarie
Cele mai eficiente moduri prin care poti neutraliza mirosul neplacut de urina:
1. Spala bine covorasul din baie.
Este destul de evident, dar vom trece in revista si acest aspect. Covorasul de langa vasul WC-ului trebuie spalat zdravan sau inlocuit cu unul nou.
2. Demonteaza capacul WC-ului si curata-l periodic.
Capacele pentru WC nu sunt deloc scumpe, asa ca daca plasticul capacului vechi este impregnat cu mizerie, cumpara un capac nou! Ideal ar fi sa investesti intr-un set nou cu amortizor, care previne trantirea capacului la inchidere. Exista si seturi dotate cu balamale retractabile, care inlesnesc desfacerea si curatarea colacului si a capacului.
3. Curata garniturile vasului toaletei si, daca este necesar, inlocuieste-le cu alte noi.
Garniturile se tocesc in timp, iar patrunderea mizeriei in crapaturi face imposibila indepartarea mirosurilor.
4. Foloseste acest detergent pentru baie preparat in casa.
Poti folosi acest detergent pentru curatarea gresiei si a suprafetelor din linoleum. Detergentul nu trebuie folosit pe suprafetele din lemn. Detergentul este perisabil si trebuie preparat inainte de fiecare folosire. .
- 4 litri de apa fierbinte
- 1/4 cana de otet
- 1/4 cana de bicarbonat de sodiu
- un dop de detergent de vase lichid
Instructiuni:
Amesteca bine toate ingredientele, apoi foloseste un burete ca sa intinzi si sa freci detergentul pe suprafata podelei si pe piciorul vasului de WC. Freaca bine si garniturile toaletei si rosturile gresiei. Lasa detergentul sa actioneze pe suprafete timp de cateva minute, apoi clateste cu apa.
5. Prepara acest excelent absorbant:
Ai nevoie de urmatoarele ingrediente:
- Un borcan din sticla.
- Bicarbonat de sodiu.
- 3-5 cuisoare.
- cateva picaturi de ulei esential la alegere
- O bucata de tul sau de alt material textil similar.
Instructiuni:
Umple borcanul pe jumatate cu bicarbonat de sodiu, adauga cuisoarele si cateva picaturi de ulei esential. In urma, acopera gura borcanului cu bucata de tul sau cu un alt material subtire si vaporos, si fixeaza materialul textil cu banda adeziva. Absorbantul neutralizeaza toate mirosurile neplacute din baie si din alte incaperi ale locuintei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu