marți, 13 aprilie 2021

MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU JOI 15 APRILIE 2021 / MUZICĂ; PE O ARIPĂ DE CÂNT; INVITAȚIE LA OPERĂ, OPERETĂ, BALET

 3. /15 APRILIE 2021 - MUZICĂ; PE O ARIPĂ DE CÂNT


JOHANN FRIEDRICH FASCH


Biografie
Johann Friedrich Fasch (15 aprilie 1688 - 5 decembrie 1758) a fost un violonist și compozitor german .

Fasch s-a născut în orașul Buttelstedt , la 11 km nord de Weimar , copilul cel mai mare al maestrului școlar Friedrich Georg Fasch și soția sa Sophie Wegerig, din Leißling, lângă Weißenfels . După moartea tatălui său în 1700, Fasch a locuit împreună cu fratele mamei sale, clericul Gottfried Wegerig din Göthewitz, și probabil că a făcut cunoștință cu compozitorul de operă Reinhard Keizer .
Fasch a fost corul din Weissenfels și a studiat sub Johann Kuhnau la Școala Sf. Toma din Leipzig . În Leipzig, în 1708, a fondat un Collegium Musicum . În 1711 a scris o operă care va fi interpretată la Festivalul Peter-Paul din Naumburg , și o a doua pentru festival în 1712. [1]
În 1714, neputând procura un patronat aristocratic pentru o călătorie în Italia, Fasch a călătorit în schimb la Darmstadt pentru a studia compoziția timp de trei luni sub fostul său prefect de Leipzig, Christoph Graupner [2] și Gottfried Grünewald. A călătorit apoi larg în Germania, devenind violonist în orchestra din Bayreuth în 1714, a fost amanuensis în Gera până în 1719, iar din 1719 până în 1721 a ocupat un post de judecător ca organist la Greiz .
Următorul său post important a fost Praga, unde a servit timp de doi ani ca Kapellmeister și compozitor de curte la contele Morzin ,. [3] În 1722, el a „acceptat cu reticență” poziția ” [4] a instanței Kapellmeister la Zerbst , funcție pe care a deținut-o până la moartea sa. (Organistul Johann Ulich a fost asistentul său.) De asemenea, în 1722, a fost invitat să solicite pentru Thomaskantor funcția din Leipzig la alma mater, Școala Sf. Toma , dar a ales să-și retragă numele din competiție. [5] Deschiderea de la Leipzig a fost în cele din urmă completată de Johann Sebastian Bach , care avea o stimă considerabilă pentru Fasch.
Această listare se bazează pe actualul Fasch Werke Verzeichnis, care a trecut de Rüdiger Pfeiffer . Internationale Fasch Gesellschaft eV a lucrat la un nou Fasch-Verzeichnis online, care acum se numește Fasch-Repertorium. Principalul său colaborator, Dr. Gottfried Gille, a oferit o lucrare despre evoluția proiectului în cadrul conferinței internaționale Fasch din 2013, care a avut loc cu ocazia celui de-al doisprezecelea festival internațional Fasch (18-21 aprilie 2013) . Toate lucrările prezentate la conferință au fost publicate în vol. 12 din Fasch-Studien.
operele
Fwv A \ Operas (pierdut)
serenatas
Fwv B: 1 \ Serenata (pierdut)
Fwv B: 2 \ Serenata (pierdut)
Fwv B: 3 \ Freudenbezeugung der vier Tageszeiten, scor autograf la D-DS
Fwv B: 4 \ Beglückter Tag (pentru ziua de naștere a Ecaterinei Mari , 1757), partitura autografului și materiale performante în arhiva Sing-Akademie Berlin , DB; susținut la 10th Fasch-Festtage la 10 aprilie 2008
Cantate sacre pentru ocazii
Fwv C: B 1 \ Beständigkeit bleibt mein Vergnügen
Cantate sacre
Fwv D: B 1 \ Bewahre deinen Fuss
Fwv D: D 1 \ Dein allerhöchster Adel
Fwv D: D 2 \ Der Gottlose ist wie ein Wetter
Fwv D: D 3 \ Die den Herrn vertrauen
Fwv D: D 4 \ Die Gerechten müssen sich freuen
Fwv D: D 5 \ Die so das Land des Lichts bewohnen
Fwv D: D 6 \ Die Starken bedürfen des Arztes nicht
Fwv D: D 7 \ Die Starken bedürfen des Arztes nicht
Fwv D: D 8 \ Du bist Christus, des lebendigen Gottes Sohn
Fwv D: D 9 \ Du bist mein Gott, ich bitte dich
Fwv D: D10 \ Du sollst Gott, deinen Herrn, lieben
Fwv D: E 1 \ Ehre sei Gott in der Höhe
Fwv D: E 2 \ Er hat grosse Dinge an mir getan
Fwv D: E 3 \ Es erhub sich ein Streit
Fwv D: E 4 \ Es haben dir, Herr, die Hoffärtigen
Fwv D: E 5 \ Es wird des Herrn Tag kommen
Fwv D: E 6 \ Es wird ein unbarmherzig Gericht
Fwv D: G 1 \ Gehet zu seinen Toren ein
Fwv D: G 2 \ Gelobet sei der Herr täglich
Fwv D: G 3 \ Gottes und Marien Kind
Fwv D: G 4 \ Gott hat die Zeit der Unwissenheit übersehen
Fwv D: G 5 \ Gott ist die Liebe
Fwv D: G 6 \ Gott ist die Liebe
Fwv D: G 7 \ Gott ist ech rechter Richter
Fwv D: G 8 \ Gott va, dass allen Menschen
Fwv D: G 9 \ Gott wir winer deiner Güte
Fwv D: G10 \ Gott wir warten deiner Güte
Fwv D: H 1 \ Herr, gehe nicht ins Gericht
Fwv D: H 2 \ Herr, lehre uns bedenken
Fwv D: H 3 \ Herr, wenn Trübsal da ist
Fwv D: I 1 \ Ich bin der Weg
Fwv D: I 2 \ Ich danke dem Herrn von ganzem Herzen
Fwv D: I 3 \ Ich freue mich im Herrn
Fwv D: I 4 \ Ich halte mich, Herr, zu deinen Altar
Fwv D: I 5 \ Ich hebe meine Augen auf
Fwv D: I 6 \ Ich hoffe darauf, dass du so gnädig bist
Fwv D: I 7 \ Ich war tot, und siehe, ich bin Lebendig
Fwv D: I 8 \ In der Welt habt ihr Angst
Fwv D: J 1 \ Jauchzet dem Herrn alle Welt; Ediția 2008 Gottfried Gille pentru Prima la musica!
Fwv D: K 1 \ Kommet ei zu mir alle
Fwv D: K 2 \ Kündlich brut ist das gottselige Geheimnis
Fwv D: L 1 \ Leben wir, deci leben wir dem Herrn
Fwv D: L 2 \ Lobe den Herrn, meine Seele
Fwv D: L 3 \ Lobe den Herrn, meine Seele
Fwv D: M 1 \ Mein Seel erhebt den Herren mein
Fwv D: N 1 \ Niemand kennet den Sohn
Fwv D: N 2 \ Niemand kennet den Sohn
Fwv D: R 1 \ Rast und tobt, ihr stolzen Feinde
Fwv D: S 1 \ Sage mir an, du, den meine Seele liebet
Fwv D: S 2 \ Sanftes Brausen, süsses Sausen; Ediția 2008 Gottfried Gille pentru Prima la musica!
Fwv D: S 3 \ Seid untereinander freundlich, herzlich
Fwv D: S 4 \ Sei getreu bis in den Tod
Fwv D: S 5 \ Selig sind, die nicht sehen und doch gläuben
Fwv D: S 6 \ Siehe um Trost war mir sehr bange
Fwv D: S 7 \ Siehe zu, dass deine Gottesfurcht nicht
Fwv D: T 1 \ Trachtet am ersten nach dem Reiche Gottes
Fwv D: U 1 \ Unser Wandel ist im Himmel
Fwv D: W 1 \ Wachet und betet, das ihr nicht în Anfechtung
Fwv D: W 2 \ Welt und Teufel, tobt ihr noch
Fwv D: W 3 \ Welt, du magst mich immer hassen (fragment)
Fwv D: W 4 \ Wer sich selbst erhöhet
Fwv D: W 5 \ Wie Gott liebt und vergibt
Fwv D: W 6 \ Will mir jemand nachfolgen
Fwv D: W 7 \ Wirf dein Anliegen auf den Herrn
Fwv D: W 8 \ Wir müssen alle offenbar werden
Fwv D: W 9 \ Wir wissen, dass der Sohn Gottes
Fwv D: Z 1 \ Zion mach în deinen Toren
Fwv D: Z 2 \ Zur Mitternacht war ein Geschrei (fragment)
motete
Fwv E: B 1 \ Beschliesset einen Rat
Oratorii pasiunii
Fwv F: 1 \ Brockes Passion
mase
Fwv G: B 1 \ Missa brevis în B flat flat major
Fwv G: D 1 \ Masa în D major
Fwv G: D 2 \ Masa în D major
Fwv G: D 3 \ Missa brevis în D major
Fwv G: D 4 \ Missa brevis în D major
Fwv G: D 5 \ Missa brevis în D major
Fwv G: D 6 \ Credo în D major
Fwv G: D 7 \ Credo în D major - NU FASCH, ci Johann David Heinichen
Fwv G: e 1 \ Masa germană în minor
Fwv G: F 1 \ Masa în F major
Fwv G: F 2 \ Missa brevis în F major
Fwv G: F 3 \ Quoniam în F major
Fwv G: g 1 \ Missa brevis în G minor
Cântărilor
Fwv H: G 1 \ Magnificat în G major
Setări psalmice
Fwv I: B 1 \ Beatus vir în G major
Fwv I: C 1 \ Confiteor în D major
Fwv I: D 1 \ Dixit Dominus în G major
Fwv I: L 1 \ Laetatus sumă în F ascuțit minor
Fwv I: L 2 \ Lauda Ierusalim în D major
Fwv I: L 3 \ Laudate Pueri Dominum în A major
Fwv I: N 1 \ Nisi Dominus în D major
Suite orchestrale
(Cu excepția cazului în care se prevede altfel, acestea sunt obținute pentru 2 oboe, fagot, coarde și Basso continuo
Fwv K: A 1 \ Suite pentru vioară, 2 oboe și 2 basoane în A major
Fwv K: O 2 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboane și fagot în A major
Fwv K: O 3 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în A major
Fwv K: o 1 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în minor
Fwv K: o 2 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane la minor
Fwv K: o 3 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane la minor
Fwv K: o 4 \ Suite pentru 2 oboe și fagot la minor
Fwv K: B 1 \ Suite pentru 2 orchestre (3 flauturi, 3 oboe, 2 basoane, corzi și basso continuo în fiecare orchestră)
Fwv K: B 2 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagotă în apartamentul B major
Fwv K: B 3 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagotă în apartamentul B major
Fwv K: B 4 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagotă în apartamentul B major
Fwv K: B 5 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în apartamentul B major
Fwv K: B 6 \ Suite pentru 2 oboe & fagot, corzi și bcin B flat major * Ediție modernă de W.Jaksch http://www.imslp.org
Fwv K: B 7 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în apartamentul B major
Fwv K: B 8 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în apartamentul B major
Fwv K: B 9 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în apartamentul B major
Fwv K: B10 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în apartamentul B major
Fwv K: C 1 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane în C major * Ediție modernă: Hans-Heinrich Kriegel; Bochum: 1998
Fwv K: C 2 \ Suite în majuscule majore (pierdut)
Fwv K: C 3 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în C major (pierdut)
Fwv K: D 1 \ Suite pentru 3 trompe și vânturi în D major
Fwv K: D 2 \ Suite pentru 3 trompe și vânturi în D major
Fwv K: D 3 \ Suite pentru 2 trâmbițe, 3 oboe și fagot în D major
Fwv K: D 4 \ Suite pentru 2 trâmbițe, 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D 5 \ Suite pentru 3 coarne, 3 oboe și 2 basoane în D major
Fwv K: D 6 \ Suite pentru septet eolian în D major
Fwv K: D 7 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot, 2 coarne, corzi și bc în D major * Ediție modernă de W.Jaksch http://www.imslp.org Fwv K: D 8 \ Suite pentru vânt septet în D major
Fwv K: D 9 \ Suite pentru septet eolian în D major
Fwv K: D10 \ Suite pentru septet eolian în D major
Fwv K: D11 \ Suite în D major (pierdut)
Fwv K: D12 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagotă în D major
Fwv K: D13 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagotă în D major
Fwv K: D14 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagot în D major * Ediție modernă în pregătire de Kim Patrick Clow pentru Prima la musica!
Fwv K: D15 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagotă în D major
Fwv K: D16 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D17 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D18 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagotă în D major
Fwv K: D19 \ Suite în D major (pierdut)
Fwv K: D20 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane în D major
Fwv K: D21 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D22 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în D major
Fwv K: D23 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D24 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D25 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: D26 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în D major
Fwv K: d 1 \ Suite minusculă (pierdut)
Fwv K: d 2 \ Suite pentru 3 flauturi, 3 oboe și fagot în minusculă
Fwv K: d 3 \ Suite pentru chalumeau, 2 oboe și fagot în minor D
Fwv K: d 4 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Fwv K: d 5 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Fwv K: d 6 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Fwv K: e 1 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în minus
Fwv K: e 2 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în minor
Fwv K: e 3 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în minor
Fwv K: Es1 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în E flat major
Fwv K: F 1 \ Suite pentru septet eolian în F major
Fwv K: F 2 \ Suite în F major (pierdut)
Fwv K: F 3 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagot în F major
Fwv K: F 4 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagot în F major
Fwv K: F 5 \ Suite pentru 2 coarne, 2 oboe și fagotă în F major
Fwv K: F 6 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în F major
Fwv K: F 7 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane în F major * Ediție modernă în pregătire de Kim Patrick Clow pentru Prima la musica!
Fwv K: F 8 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în F major
Fwv K: F 9 \ Suite în F major (pierdut)
Fwv K: G 1 \ Suite pentru vioară și set de vânt în G major
Fwv K: G 2 \ Suite pentru concerte pentru vioară și oboe în G major * Ediție modernă în pregătire de Kim Patrick Clow pentru Prima la musica!
Fwv K: G 3 \ Suite pentru septet eolian în G major
Fwv K: G 4 \ Suite pentru septet eolian în G major
Fwv K: G 5 \ Suite pentru 4 coarne, 3 oboe și fagot în G major
Fwv K: G 6 \ Suite în G major (pierdut)
Fwv K: G 7 \ Suite în G major (pierdut)
Fwv K: G 8 \ Suite pentru 3 flauturi și 2 basoane în G major * Ediție modernă în pregătire de Hans-Heinrich Kriegel pentru Prima la musica!
Fwv K: G 9 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane în G major
Fwv K: G10 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G11 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G12 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G13 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G14 \ Suite pentru 2 flauturi, 2 oboe și fagot în G major (pierdut)
Fwv K: G15 \ Suite pentru 3 oboe și fagot în G major
Fwv K: G16 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în G major * Ediție modernă în pregătire de Kim Patrick Clow pentru Prima la musica!
Fwv K: G17 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G18 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G19 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G20 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G21 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major
Fwv K: G22 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în G major (pierdut)
Fwv K: g 1 \ Suite pentru 2 oboe și fagot în minor
Fwv K: g 2 \ Suite pentru 3 oboe și fagot în minori G
Fwv K: g 3 \ Suite pentru 2 obozi și 2 basoane în G minor
Fwv K: g 4 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Fwv K: g 5 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Fwv K: g 6 \ Suite minusculă (pierdut)
Fwv K: g 7 \ Suite pentru 2 obozi și fagot în minor
Concertul lui Johann Friedrich Fasch în D pentru trei coruri ("Royal Fireworks Music"), FWV L: D13, mișcarea nr 2 "Andante"
concertelor
Fwv L: A 1 \ Violin Concerto in A major
Fwv L: A 2 \ Violin Concerto in A major
Fwv L: A 3 \ Violin Concerto in A major
Fwv L: a 1 \ Oboe Concerto in minor
Fwv L: un concert de 2 \ vioara la minor
Fwv L: B 1 \ Concert pentru chalumeau în apartamentul B major
Fwv L: B 2 \ Concert pentru vioară în B flat flat major
Fwv L: B 3 \ Concerto grosso în B flat major
Fwv L: B 4 \ Concerto grosso în B flat major
Fwv L: C 1 \ Oboe Concerto în C major
Fwv L: C 2 \ Bassoon Concert in C major
Fwv L: C 3 \ Concert pentru flaut, vioară, fagot și bc în C major
Fwv L: c 1 \ Concert pentru fagot, coarde și bc în minor
Fwv L: c 2 \ Concert pentru 2 oboe, fagot, corzi și bc în minor
Fwv L: D 1 \ Concert pentru trompetă și 2 oboane în D major
Fwv L: D 2 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 3 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 4 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 4a \ Concert pentru vioară în D major (Fwv L: D 4a)
Fwv L: D 5 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 6 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 7 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 8 \ Concert pentru vioară în D major
Fwv L: D 9 \ Concert pentru 2 flauturi în D major
Fwv L: D10 \ Concert pentru flaut și oboe în D major
Fwv L: D11 \ Concert pentru flaut și oboe în D major
Fwv L: D12 \ Concerto în D major (pierdut)
Fwv L: D13 \ Concert pentru coruri de vânt triplu în D major
Fwv L: D14 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D15 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D16 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D17 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D18 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D19 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D20 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D21 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: D22 \ Concerto grosso în D major
Fwv L: d 1 \ Lute Concerto in D minor
Fwv L: d 2 \ Oboe Concerto in D minor
Fwv L: d 3 \ Oboe Concerto în minor
Fwv L: d 4 \ Concert pentru oboe și vioară la minor
Fwv L: d 5 \ Concerto în minusculă (pierdut)
Fwv L: d 6 \ Concert pentru flaut, vioară, fagot și bc în minor
Fwv L: d 7 \ Concerto grosso în minor
Fwv L: e 1 \ Concert pentru flaut și oboe în mic
Fwv L: Es1 \ Concerto grosso în E flat major
Fwv L: F 1 \ Concert în F major (pierdut)
Fwv L: F 2 \ Concert pentru vioară în faza majoră
Fwv L: F 3 \ Concerto grosso în F major
Fwv L: F 4 \ Concerto grosso în F major
Fwv L: F 5 \ Concerto grosso în F major
Fwv L: F 6 \ Concert pentru Alto Recorder în F major * Ediție modernă de Johannes Pausch pentru Ediția Musiklandschaften Hamburg
Fwv L: G 1 \ Concerto în G major (pierdut)
Fwv L: G 2 \ Oboe Concerto în G major
Fwv L: G 3 \ Oboe Concerto în G major
Fwv L: G 4 \ Concert pentru vioară, 2 flauturi, 2 oboe, fagot, corzi, continuu în G major
Fwv L: G 5 \ Concert pentru vioară în G major
Fwv L: G 6 \ Concert pentru vioară în G major
Fwv L: G 7 \ Concert pentru vioară în G major
Fwv L: G 8 \ Concert pentru flaut și oboe în G major
Fwv L: G 9 \ Concert pentru 2 oboane în G major
Fwv L: G10 \ Concert pentru 2 oboe în G major
Fwv L: G11 \ Concerto grosso în G major
Fwv L: G12 \ Concerto grosso în G major
Fwv L: G13 \ Concerto grosso în G major
Fwv L: g 1 \ Oboe Concerto în G minor
Fwv L: g 2 \ Concert în minor (pierdut)
Fwv L: g 3 \ Concert în minusculă (pierdut)
Fwv L: g 4 \ Concert pentru 2 oboe în G minor
Fwv L: h 1 \ Concert pentru flaut și oboe în B minor
Fwv L: h 2 \ Concert pentru flaut și oboe în B minor
Simfoniile
Fwv M: A 1 \ Simfonie în majore
Fwv M: A 2 \ Symphony in A major [Posibil Carl Friedrich Fasch] [14]
Fwv M: A 3 \ Symphony in A major
Fwv M: a 1 \ Simfonie la minor
Fwv M: B 1 \ Simfonie în B flat major
Fwv M: B 2 \ Simfonie în B flat major
Fwv M: B 3 \ Simfonie în B flat major
Fwv M: C 1 \ Simfonie în majuscule
Fwv M: D 1 \ Simfonie în D major
Fwv M: D 2 \ Simfonie în D major
Fwv M: F 1 \ Simfonie în majuscule
Fwv M: Fis \ Symphony in F sharp major
Fwv M: G 1 \ Simfonie în G major
Fwv M: G 2 \ Simfonie în G major
Fwv M: G 3 \ Simfonie în G major
Fwv M: G 4 \ Simfonie în G major
Fwv M: G 5 \ Simfonie în G major
Fwv M: G 6 \ Simfonie în G major
Fwv M: g 1 \ Simfonie în minori minori
Piese de cameră
Fwv N: a 1 \ Trio pentru 2 viori și continuu la minor
Fwv N: B 1 \ Cvartetul pentru înregistrare, oboe, vioară și continuu în apartamentul B major
Fwv N: B 2 \ Cvartet pentru 2 oboe, fagot și continuu în B flat major
Fwv N: B 3 \ Trio pentru 2 oboe & continuo în apartamentul B major
Fwv N: C 1 \ Sonata de basculant în majuscule
Fwv N: c 1 \ Cvartet pentru 2 viori, pasetel și continuo în minor
Fwv N: c 2 \ Trio pentru 2 viori și continuu în minor
Fwv N: D 1 \ Cvartet pentru flaut, vioară, fagot și continuu în D major
Fwv N: D 2 \ Trio pentru flaut, vioară și continuu în D major
Fwv N: D 3 \ Trio pentru flaut, vioară și continuu în D major
Fwv N: D 4 \ Trio pentru 2 viori și continuu în D major
Fwv N: d 1 \ Cvartet pentru 2 oboe, fagot și continuu în re minor
Fwv N: d 2 \ Cvartet pentru 2 oboe, fagot și continuu în re minor
Fwv N: d 3 \ Cvartet pentru 2 viori, viola și bc în minor
Fwv N: d 4 \ Trio pentru 2 viori și continuu în minor
Fwv N: E 1 \ Trio pentru 2 viori și continuu în E major
Fwv N: e 1 \ Trio pentru 2 oboe & continuo în E minor
Fwv N: F 1 \ Cvartet pentru 2 obozi și 2 basoane în F major
Fwv N: F 2 \ Cvartet pentru 2 oboe, fagot și continuu în F major
Fwv N: F 3 \ Quartet oboe, vioară, corn și continuu în F major
Fwv N: F 4 \ Cvartet pentru oboe, vioară, fagot și continuo în F major
Fwv N: F 5 \ Trio pentru înregistrare, fagot și continuu în F major
Fwv N: F 6 \ Trio pentru 2 oboe și fagot în F major
Fwv N: F 7 \ Trio pentru 2 viori și continuu în F major
Fwv N: G 1 \ Cvartet pentru flaut, 2 recordere și continuo în G major
Fwv N: G 2 \ Trio pentru flaut, vioară și continuu în G major
Fwv N: G 3 \ Trio pentru flaut, vioară și continuu în G major
Fwv N: G 4 \ Trio pentru 2 viori și continuu în G major
Fwv N: G 5 \ Trio pentru 2 viori și continuu în G major
Fwv N: G 6 \ Trio pentru 2 viori și continuu în G major
Fwv N: g 1 \ Cvartet pentru 2 oboe, fagot și continuo în G minor
Fwv N: g 2 \ Trio pentru 2 obozi și continuu în G minor
Autenticitate îndoielnică
Fwv O: F 1 \ Fantasie în F major
Copii ale lucrărilor altor compozitori
Fwv Q: D 1 \ Simfonie în D major de Maximilian III
Fwv Q: deest \ Symphony in C major de Carl Hoeckh
Fwv Q: deest \ Symphony in C major de Placidus von Camerloher

Johann Friedrich Fasch 

Instrumental music




SIR NEVILLE MARINER

Sir Neville Marriner , CH CBE (15 aprilie 1924 - 2 octombrie 2016) a fost un violonist englez și a fost văzut de unii ca fiind unul dintre cei mai mari dirijori din lume A fondat Academia Sf. Martin în câmpuri , iar parteneriatul său cu ei este cel mai înregistrat dintre oricare orchestră și dirijor. [1]

Marriner în 2010
Marriner în 1982
Dirijor de la Marriner în anii 1980

Tinerețe

Marriner s-a născut în Lincoln , Anglia, fiul lui Herbert Marriner, tâmplar, și al soției sale Ethel (născută Roberts). [1] A fost educat la Lincoln School (pe atunci o liceu ), unde a cântat într-o formație de jazz alături de compozitorul Steve Race . [2] El a învățat inițial vioara și pianul de la tatăl său, iar mai târziu a studiat vioara cu Frederick Mountney. În 1939, s-a dus la Colegiul Regal de Muzică din Londra, [3] obținând ocazia de a cânta printre cele două viori ale Orchestrei Simfonice din Londra , dirijate apoi de Henry Wood., deoarece mulți dintre membrii săi s-au alăturat după izbucnirea celui de- al doilea război mondial . [4] S- a alăturat în 1941, servind într-un rol de recunoaștere în armata britanică , dar a fost invalidat în 1943 cu probleme cu rinichii. S-a întors la Royal College, unde și-a continuat studiile alături de violonistul Billy Reed . A urmat apoi Conservatorul din Paris , unde a studiat cu violonistul René Benedetti. [1] [3] [4]

Carieră

Marriner a fost pe scurt profesor de muzică la Eton College . [3] [4] În 1948, a devenit profesor la Royal College of Music. [4] În 1948 sau 1949, a preluat funcția de violonist al doilea al Cvartetului de coarde Martin, continuând să cânte cu cvartetul timp de 13 ani. [3] [4] [5] El l-a întâlnit pe clavecinistul Thurston Dart în timp ce se refăcea de la leziuni la rinichi în timpul războiului și au format împreună un duo, care s-a extins la Virtuoso String Trio cu Peter Gibbs. [4] Aceștia au fost precursorii Ansamblului Jacobean Dart, în care Marriner a jucat din 1951. [3] [4]A cântat la vioară în două orchestre din Londra: Orchestra Philharmonia la începutul anilor 1950 și Orchestra Simfonică din Londra (LSO) ca vioară secundară principală (1954-1969). [3] [5] [6] De asemenea, a cântat cu orchestrele de cameră ale lui Reginald Jacques și Boyd Neel , precum și cu London Mozart Players . [3] [4]

În 1958, a fondat Academia Sf. Martin în câmpuri ; inițial un ansamblu de cameră format din doisprezece membri, s-a extins în curând la o orchestră de cameră și a atras muzicieni de mare calibru, printre care Dart, Iona Brown , Christopher Hogwood și Alan Loveday . Marriner a înregistrat prolific la Academie. [1] [3] [4] Primele înregistrări de la începutul anilor 1960, cu Marriner dirijând și cântând vioara principală, au avut succes, conducându-l pe Pierre Monteux , pe atunci dirijorul LSO, să-l încurajeze pe Marriner să-și schimbe atenția spre dirijat. [3] Marriner studiase subiectul cu Monteux la școala sa din Hancock, Maine, în Statele Unite, din jurul anului 1950. [4] [7]

Marriner a fost fondatorul și primul director muzical al Orchestrei de Cameră din Los Angeles , din 1969 până în 1978. Din 1979 până în 1986, a fost director muzical al Orchestrei din Minnesota . A fost dirijor principal al Orchestrei Simfonice a Stuttgart Radio din 1986 până în 1989. [4] [8] Cu excepția perioadei 1974-1980 în care Iona Brown a fost director, a rămas director muzical al Academiei St Martin in the Fields până în 2011 , când a fost succedat de Joshua Bell , continuând să dețină titlul de președinte pe viață până la moartea sa. [9] De asemenea, a dirijat multe alte orchestre, inclusiv Orchestra de cameră din New York, Orchestra GulbenkianIsrael Chamber Orchestra , Australian Chamber Orchestra și Filarmonica din Viena . [3] [4] A continuat să dirijeze în anii nouăzeci, devenind cel mai vechi dirijor al unui concert Proms în 2014, la vârsta de 90 de ani. [10]

Necrologul său din The Telegraph laudă interpretările Academiei St Martin in the Fields despre muzica barocă și clasică ca fiind „proaspete, strălucitoare din punct de vedere tehnic” și le descrie ca o „revelație”. [4] Marriner a preferat instrumentele și efectele moderne, iar lucrarea sa a fost criticată de Hogwood, printre alții, pentru că nu se străduia să obțină un sunet autentic. [4] Mai târziu, el a extins repertoriul Academiei pentru a include muzică romantică și timpurie modernă. [4]

Marriner a realizat peste 600 de înregistrări acoperind 2.000 de lucrări diferite - mai mult decât orice dirijor, cu excepția lui Herbert von Karajan . [4] A înregistrat pentru diferite etichete, inclusiv Argo , L'Oiseau Lyre , Philips și EMI Classics . Repertoriul său înregistrat variază de la epoca barocă [11] la muzica britanică din secolul XX, precum și operă. [3] A supravegheat selecțiile Mozart pentru coloana sonoră a filmului Amadeus , câștigător al Oscarului din 1984 a devenit una dintre cele mai populare înregistrări de muzică clasică din toate timpurile, vândând peste 6,5 milioane de exemplare. [1]

Viața personală și moartea

Marriner a fost căsătorit de două ori. Prima sa soție a fost violoncelistul (și mai târziu, librăria antichitară) Diana Carbutt , cu care s-a căsătorit în 1949. Au avut doi descendenți - Susie, scriitor și Andrew , clarinetist care a lucrat adesea cu tatăl său și care este acum clarinet principal al Londrei Orchestra simfonica. Prima căsătorie a fost dizolvată. A doua sa soție a fost Elizabeth Mary Sims, cu care s-a căsătorit în 1957. [1] [4] [12] A trăit la Londra și în viața ulterioară a avut o a doua casă lângă Chardstock în Devon . [4] A cerut un epitaf pentru piatra sa funerară, el a răspuns pur și simplu: „Urmează ritmul”. [13]Marriner a murit la 2 octombrie 2016, la vârsta de 92 de ani. [1] [4]

Onoruri

Marriner a fost numit comandant al Ordinului Imperiului Britanic (CBE) în 1979. A fost creat cavaler în anul 1985. [14] În onorurile de ziua de naștere a reginei 2015 , a fost numit membru al Ordinului Companionilor de Onoare (CH). [15] A fost numit ofițer al Ordre des Arts et des Lettres francez Înregistrările sale ale lui Mozart au fost onorate cu două premii Gemeinde de la Academia de muzică austriacă. 



EDUARD CAUDELLA



Sari la navigareSari la căutare

Eduard Caudella la 30 de ani.

Eduard Caudella (n. 22 mai sau 3 iunie 1841IașiPrincipatul Moldovei — d. 15 aprilie 1924, Iași, România) a fost un compozitor român de muzică de operă, violonist, dirijor, profesor și critic de muzică.

Biografie

Eduard Caudella descinde dintr-o familie de muzicieni.[1]

Tatăl său, Francisc Caudella (1812-1868), muzician autodidact, a venit din Viena și s-a stabilit la Iași, în 1830, unde a lucrat pentru început ca violoncelist pe lângă trupele de teatru franceză și germană. După ce s-a făcut cunoscut predând muzica unor copii de boieri, a fost numit, la 1 octombrie 1860, ca primul director al nou înființatei școli de muzică, care din 1864 a devenit Conservatorul de muzică și declamațiune.[2].

Bunicul său, Filip Caudella, a publicat în 1822, la Sibiu, prima partitură de cântece românești,[3] dar și o serie de motete compuse de el (1830).[4]

Eduard Caudella a început studiile muzicale la Scheia și Iași (1850-1853) cu Paul Hette (vioară) și Francisc Caudella (teorie-solfegiu)[5], apoi și-a continuat studiile la Berlin și Frankfurt (1853-1857), cu Hubert Ries (1802-1886), Henri Vieuxtemps (vioară) și cu Adolphe Rieß (pian). A plecat apoi la Paris să studieze cu Lambert Massart și cu Delphin Allard.

Între 1861 și 1864 a revenit la Iași, unde a fost violonist la curtea domnească a lui Alexandru Ioan Cuza. A fost inițiat în francmasonerie la 3 decembrie 1866 în Loja Steaua României din Iași. La fel ca tatăl său, Eduard Caudella a predat la școala de muzică, iar între 1892 și 1901 a fost rector al Conservatorului. Între elevii săi s-au numărat Athanasie Theodorini, Mircea Bârsan, Mircea Anghelescu și dirijorul Antonin Ciolan. A fost și primul profesor de muzică al lui George Enescu care, mai târziu, i-a dedicat lui Caudella lucrarea sa pentru vioară „Impresii din copilărie”[6].

În cadrul Conservatorului din Iași, Eduard Caudella a înființat prima orchestră simfonică, al cărei dirijor a fost.

A mai dirijat și orchestrele de la teatrul românesc (1861-1875), de la trupa da teatru german (1868-1870) și de la opera italiană (1870-1874), unde a condus o serie de opere de Giuseppe Verdi (LombarziiRigolettoTrubadurulErnani), de Gaetano Donizetti (Lucia di LammermoorMaria de Rohan), Gioachino Rossini (Bărbierul din Sevilla), Vincenzo Bellini (NormaSomnambula) și Charles Gounod (FaustSapho).

A abordat și repertoriul național, dirijând din Eduard Wachmann (Lipitorile satului), Alexandru Flechtenmacher (Baba HârcaCinel Cinel).

A realizat și o serie de compoziții proprii, fiind întemeietorul operei românești.

Mormântul muzicologului Eduard Caudella, aflat în Cimitirul Eternitatea din municipiul Iași, este înscris în Lista monumentelor istorice 2004 - Județul Iași sub nr. 1574 cu codul IS-III-m-B-04307.[7]

Opere

  • Harță Răzeșul (1872)
  • Olteanca (1880)
  • Hatmanul Baltag (1884)
  • Beizadea Epaminonda (1885)
  • Fata răzeșului (1885)
  • Petru Rareș (1889)
  • Traian și Dochia (1917)

Alte opere

  • Concertul de vioară nr. 1 (1915)
  • Dochia, baladă orchestrală
  • Amintiri din Carpați



SERGIU MALAGAMBA


Sari la navigareSari la căutare
Sergiu Malagamba
Sergiu malagamba.jpg
Date personale
Nume la naștereSarchis Malagamba[1]
Născut6 februarie 1913
Flag of Russia.svg ChișinăuGubernia BasarabiaImperiul Rus
Decedat (65 de ani)
Flag of Romania (1965–1989).svg BucureștiRomânia
OcupațieBaterist, compozitor, aranjor, dirijor
Activitate
Alte numeSerghei Malagamba
Gen muzicalMuzică ușoară
Instrument(e)Baterievioloncel
Ani de activitate1937-1978

Sergiu Malagamba, cunoscut și sub numele Serghei Malagamba (n. 6 februarie 1913Chișinău – d. 15 aprilie 1978București) a fost un compozitoraranjor muzical, dirijor și baterist român de origine italiană după tată și armeană după mamă.[1][2]

Studii

Malagamba a studiat muzica la Conservatorul „Unirea” din Chișinău între anii 1931-1933. După o perioadă de întrerupere, a continuat studiile superioare muzicale în 1950 la Conservatorul din București (în cadrul unor cursuri inițiate de Uniunea Compozitorilor). Aici a studiat o perioadă violoncelul, dar s-a simțit mai ales atras de baterie, instrument la care a excelat, remarcându-se printr-o tehnică de virtuoz.

Activitate

Ca baterist

Malagamba a debutat ca baterist pe scena muzicală bucureșteană în anul 1937, participând în diferite formații de muzică de dans. În 1940 a dirijat primul său concert de muzică ușoară. Înainte de a se consacra compoziției și baghetei dirijorale, a fost considerat cel mai bun baterist din România, faima lui depășind hotarele. Există păreri care susțin că Malagamba ar fi fost printre pionierii jazz-ului românesc.

După război, ca dirijor și compozitor

Malagamba s-a concentrat după război și asupra altor activități (compoziție, dirijat, aranjament muzical), fără însă a abandona bateria. În anii șaizeci, a instruit noi toboșari, viitori exponenți ai muzicii rock (între ei, bateristul Ștefan Mihăescu de la formația Sideral).

Între anii 1949-1954, a condus un număr de concerte de muzică ușoară la Sala Dalles. Din 1959, a participat ca dirijor al Teatrului satiric-muzical „Constantin Tănase”, cu care a condus un turneu de succes la Paris în 1965, pe muzica „Baletului tobelor”, compoziție proprie cu coregrafie. Alte turnee ale lui Malagamba s-au desfășurat în Polonia (1960, 1962 și 1965), Uniunea Sovietică (1957[3], 1965) și Italia (1966). A fost numit membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor în anul 1947.

Moda „Malagamba “

La începutul anilor patruzeci a fost lansată o modă vestimentară excentrică, numită chiar „Malagamba”. Originile ei sunt incerte; în vreme ce unele păreri spun că a fost importată din Italia, mulți alții (între care Johnny Răducanu și Temistocle Popa) susțin că Sergiu Malagamba ar fi lansat-o, ținând cont de modul neobișnuit de a se îmbrăca al artistului. În vremea regimului Ion Antonescu, moda a fost reprimată de către autorități și catalogată drept indecentă; urmând zvonurile asupra paternității ei, artistul Malagamba a fost arestat și internat în lagărul de la Târgu-Jiu pentru scurt timp. La instalarea regimului socialist, Malagamba a fost apreciat pentru poziția sa de „antifascist”.

„(Sergiu - n.n.) Malagamba avea, pe lângă faima unui strălucit muzicant, și o înfățișare deosebită, cu trupul său subțirel, nervos, cu chipul smolit și mustăcioara à la d'Artagnan... Magazinele bucureștene se și apucaseră să-i lanseze moda: guler à la Malagamba, croială à la Malagamba, pantofi à la Malagamba (înguști și cu tocuri înalte), sacouri à la Malagamba, cu revere mici... Școlile de dans începuseră și ele să-și facă reclamă cu anunțul: «Predăm dansul Malagamba!». Iată-ne pe noi, cei de la malul Dâmboviței, câștigându-ne o celebritate pe care alții n-au avut-o. Fiindcă n-a existat niciodată un «dans Ginger Rogers», nici măcar un «dans Fred Astaire». Însă «dansul Malagamba» a fost și s-a dansat cu frenezie.”
—Temistocle Popa - „Trecea fanfara militară”
„Se purta părul creț cu cărare pe mijloc, iar cele două bucle musai erau vâlvoi, deci neglijent. Tăietura de la spate trebuia să fie o linie perfect dreaptă, neapărat realizată cu „tehnica” de Gică Vapor. Pantalonii cu patru pense, ascuțiți la gleznă și cu manșetă erau purtați obligatoriu în așa fel încât să se vadă ciorapii din lână fină, vărgați sau în culori tari, galben cu maro, maro cu roșu. Pantofii erau din antilopă, trebuia să scârțâie când mergeai și să aibă talpa foarte groasă. Sacoul era în carouri mari, iar pălăria trebuia să aibă boruri late și panglica foarte îngustă. Cămașa era obligatoriu „uni”, cravata cu nodul mic-mic, lungă până peste curea.”
— - Jonny Raducanu -Tara Lui Johnny

Sergiu Malagamba în cultura de masă

În folclor

Folclorul copiilor

Popularitatea artistului, dar și numele neobișnuit (de origine italiană) și rezonant au determinat, între altele, preluarea lui într-o poezioară scandată din folclorul copiilor (mai ales de la oraș):

„Sergiu Malagamba
Noaptea stinge lampa.”

Joc la nunți

Un dans denumit tot „Malagamba” a fost localizat în satul Cizer (județul Sălaj). Nu se poate decât presupune o legătură cu dansul inventat la București despre care amintește compozitorul Temistocle Popa; singura mărturie este cea a numelui, suficient de „exotic” pentru spațiul românesc, mai ales în mediul rural. Dansul din Cizer se juca la nunți în deceniile 1950 și 1960, astfel: 20-30 de femei formau un cerc mare, băteau tactul din palme și săreau pe rând, strigând:

„Malagamba când juca,
Pita n-o ști frământa;
Da-n cuptor cum ó-a pune,
De n-o a lega c-o funie?
Da' di-acolo cum o-à scoate –
Cu-n căruț cu patru roate.”
—cules de la Aurica Ioanii Dumii, n. 1939 în Cizer - iulie 2007

Compoziții

Premii și distincții

  • Ordinul Muncii, clasa a III-a (1963)[4]
  • Mențiune la Concursul național de muzică ușoară, Mamaia (1969)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU 12 IULIE 2024 ISTORIE PE ZILE 12 Iulie Evenimente ·           1153: Anastase IV (Corrado del Suburra), este i...