MATERIALE SELECȚIONATE PENTRU VINERI 5 IUNIE 2020
PARTEA A TREIA - ARTE; GÂNDURI PESTE TIMP; GLUMEȘTE, FII VESEL ȘI VEI RĂMÂNE TÂNĂR; SFATURI UTILE
ARTE 5 Iunie
INVITAȚIE LA OPERĂ 5 Iunie
Carl Maria von Weber
Carl Maria von Weber Der Freischutz, Carlos Kleiber:
Opera Oberon von Carl Maria von Weber:
«Жизель» / Giselle. Трансляция из Пермского театра оперы и балета
Aida
MUZICĂ 5 Iunie
Beautiful Relaxing Music - Light Piano Music with Birds Singing for Stress Relief, Sleep &Relaxation
The Best Waltzes In Classical Music - Chopin Schubert Strauss Joplin Tchaikovsky
Los Mejores Boleros Romanticos de ayer hoy y siempre - Música Para Relajarse, Trabajar y Estudiar
Mejores Canciones de Saxofón - Melodic & Saxophone Deep House Summer Mix
Greatest Hits Oldies But Goodies Collection - Best Oldies Songs Of All Time
POEZIE 5 Iunie
Lucian Blaga
Biografie
Lucian Blaga, poet, dramaturg şi filozof, s-a născut la 9 mai 1895, în satul Lăncrăm din judeţul Alba, sat ce poartă-n nume “sunetele lacrimei”. Copilăria sa a stat, după cum el însuşi mărturiseşte, “sub semnul unei fabuloase absenţe a cuvântului”, autodefinindu-se “mut ca o lebădă”, deoarece viitorul poet nu a vorbit până la vârsta de patru ani. Fiu de preot, Isidor Blaga despre care află de la fraţii lui că “era de o exuberanţă şi de o volubilitate deosebit de simpatică”, este al nouălea copil al familiei, iar mama lui este Ana Blaga, pe care autorul o va pomeni în scrierile sale ca pe “o fiinţă primară” (“eine Urmutter”).
Îşi face studiile primare la şcoala germană din Sebeş-Alba, urmate de liceul “Andrei Şaguna”, din Braşov şi de Facultatea de Teologie din Sibiu (1914-1917), unde se înscrie pentru a evita înrolarea în armata austro-ungară. Absolvent (în 1920) a Universităţii din Viena. În 1919 Sextil Puşcariu îi publică Poemele luminii, mai întâi Glasul Bucovinei şi Lamura, apoi în volum. După terminarea studiilor, se stabileşte la Cluj. Este membru fondator al revistei Gândirea (apărută în 1921), de care se desparte în 1942, şi înfiinţează la Sibiu, revista Saeculum (1942-1943). Încă din primii ani ai liceului, Blaga se impune atenţiei colegilor. “La cursuri, îmi aduc aminte că uimea pe profesori cu originalitatea răspunsurilor pe care le va da. Şi în vreme ce clasa-şi îndrepta admiraţia spre muşchii atletici ai unor colegi, bănuiam în sclipirea ochilor un joc de flăcări deasupra unei comori” – îşi va aminti mai târziu un fost coleg de liceu al poetului, Horia Teculescu Amintiri despre Lucian Blaga, în Ţara noastră, 1935.
În 1910 debutează în Tribuna din Braşov cu poezia “Pe ţărm“, urmată de cea intitulată “Noapte” şi este ales preşedinte al societăţii literare din şcoală. “Începuse să-l pasioneze problemele de ştiinţă şi filozofie” – atestă aceleaşi Amintiri. Ne vorbea despre planeta Marte, încerca să ne dovedească existenţa vieţii acolo. Cu timpul era pasionat mai mult de problemele filozofice (Conta, Schopenhauer, Höffding, Bergson). O lungă perioadă (1926-1939), va lucra în diplomaţie, fiind, succesiv, ataşat de presă şi consilier la legaţiile României din Varşovia, Praga, Berna şi Viena, ministru plenipo-tenţiar la Lisabona. Îşi continuă activitatea literară şi ştiinţifică, publicând în tot acest timp volume de versuri, eseuri filozofice şi piese de teatru.
În 1936 este ales membru al Academiei Române. Între 1939 şi 1948 este profesor la Catedra de filozofia culturii a Universităţii din Cluj, apoi cercetător la Institutul de Istorie şi Filozofie din Cluj (1949-1953) şi la Secţia de istorie literară şi folclor a Academiei, filiala Cluj (1953-1959). După 1943, nu mai publică nici un volum de versuri originale, deşi continuă dă lucreze. Abia în 1962, opera sa reintră în circuitul public. Inaugurată cu Poemele luminii (1919), opera poetică antumă a lui Blaga cuprinde, până în 1943, încă şase volume: Paşii profetului (1921), În marea trecere(1924), Lauda somnului (1929), La cumpăna apelor (1933), La curţile dorului (1938),Nebănuitele trepte (1943).
Poeziile nepublicate în timpul vieţii au fost grupate de autor în patru cicluri: Vârsta de fier 1940-1944, Corăbii de cenuşă, Cântecul focului, Ce aude unicornul (volumul Poezii 1962). Poezie de cunoaştere, construită pe marile antinomii universale (lumină/întuneric, iubire/moarte, indi-vid/cosmos) şi având ca temă centrală misterul existenţei, creaţia sa lirică evoluează dinspre elanurile vitaliste spre “tristeţea metafizică” şi dinspre imagismul pregnant metaforic spre o simplitate clasică a expresiei. Dramaturgia, alcătuită din poeme dramatice, porneşte de la miturile şi legendele autohtone sau de la evenimente ale istoriei şi culturii naţionale (Zamolxe (1921), Tulburarea apelor (1923), Meşterul Manole (1927), Cruciada copiilor (1930), Avram Iancu(1934), Daria, Fapta şi Învierea (1925), Arca lui Noe (1944), Anton Pann (1965)). Opera filozofică este organizată în patru trilogii (a cunoaşterii, a culturii, a valorilor şi trilogia cosmologică (Filozofia stilului (1924), Cunoaşterea luciferică (1933), Spaţiul mioritic (1936),Geneza şi sensul culturii (1937)). Câteva culegeri de aforisme (Discobolul (1945)) şi eseuri, alături de memorialistica din Hronicul şi cântecul vârstelor şi de romanul autobiografic Luntrea lui Caron, ambele publicate postum, şi lucrarea Pietre pentru templul meu (1919), întregesc imaginea uneia dintre cele mai complexe personalităţi ale culturii române moderne.
Crezul artistic al lui Blaga este motto-ul: “Câteodată, datoria noastră în faţa unui adevărat mister nu e să-l lămurim, ci să-l adâncim aşa de mult, încât să-l prefacem într-un mister şi mai mare.” (Pietre pentru templul meu)
Se stinge din viaţă la 6 mai 1961 şi este înmormântat în satul natal, Lancrăm, unul dintre cei mai mari poeţi pe care i-a avut poporul român şi care vă dăinui veşnic prin operele sale, care dovedesc puterea geniului românesc.
Flori de mac
În frunza de cucută amară
îmi fluier bucuriile-şi-o neînţeleasă teamă
de moarte mă pătrunde,
cum vă privesc pe malul mării de secară,
flori de mac.
Aş vrea să vă cuprind,
că, nu ştiu cum, petalele ce le purtaţi
îmi par urzite
din spuma roşie
a unui cald şi-nflăcărat amurg de vară.
Aş vrea să vă culeg în braţe
feciorelnicul avant,
dar vi-e atât de fragedă podoabă,
că nu-ndrăznesc,
o, nici la pieptul gândurilor mele să vă strâng.
Şi-as vrea să vă strivesc,
că sunteţi roşii, roşii
cum nu au putut să fie pe pământ
decât aprinşii, mari stropi de sânge ce-au căzut
pe stânci
şi pe nisip în Ghetsemani de pe fruntea lui Isus,
când s-a-ngrozit de
moarte.
Pământul
Pe spate ne-am întins în iarbă: tu şi eu.
Văzduh topit ca ceara-n arşiţa de soare
curgea de-a lungul peste mirişti ca un râu.
Tăcere apăsătoare stăpânea pământul
şi-o întrebare mi-a căzut în suflet până-n fund.
N-avea să-mi spună
nimic pământul? Tot pământu-acesta
neindurător de larg şi-ucigător de mut,
nimic?
Ca să-l aud mai bine mi-am lipit
de glii urechea - indoielnic şi supus -
şi pe sub glii ţi-am auzit
a inimei bătaie zgomotoasă.
Pământul răspundea.
Ţară
Pe dealuri se-naltă solare
podgorii albastre şi sonde.
Râuri spre alte seminţii
duc slava bucatelor blonde.
Ţara şi-a-mpins hotarele
toate până în cer.
Pajuri rotesc - minutare în veşnicul ceas -
peste câmp şi oier.
Fluturând în vesminte
de culoarea sofranului,
ard fetele verii ca steaguri
în vântul şi-n râsetul anului.
Federico Garcia Lorca
Biografie
Federico Garcia Lorca
(Fuente Vaqueros, Spania, 1898 - Víznar, id, 1936.), poet spaniol și dramaturg. În cursul "Silver Age" (1900-1936), literatura spaniolă recuperat dinamismul inovator, care părea pierdut din Epoca de Aur; acea perioadă a culminat în poezia generației '27, numit pentru tribut rebelilor plătit membrilor săi Luis de Gongora ocazia tercentenary sale. Cu toate acestea, în ciuda dimensiunilor imense de figuri precum Rafael Alberti, Pedro Salinas , Jorge Guillen , Gerardo Diego , Damaso Alonso , Luis Cernuda sau premiul Nobel Vicente Aleixandre , nici un membru al grupului ar avea mult prezență internațională, Federico Garcia Lorca.
Primii ani ai copilăriei poetului petrecut în mediul rural al micilor oameni Grenadian.El a participat la liceu în Almería mai întâi și apoi, după o boală, în Granada. El a continuat studiile la Universitatea din Granada, a studiat filosofia și literatura și licențiat în drept. La facultate a făcut prieteni cu renumitul compozitor Manuel de Falla , care a exercitat o influență mare asupra lui, transmițând dragostea lui de folclor și popular.
În 1919 , sa stabilit în Residencia de Estudiantes în Madrid, unde a întâlnit pe Juan Ramon Jimenez și Antonio Machado , și împrietenit cu poeți și artiști ai generației sale ca viitorul cineast Luis Bunuel sau pictorul catalan Salvador Dali . În această atmosferă de strălucire cu punct de fierbere cultural în curând magnetismul personalității copleșitoare a lui Federico Garcia Lorca, a cărui perene simpatie și a ascuns un disconfort intim care opera sa va întrezări doar vitalitatea. interesele sale cu multiple fațete l -au condus să se dedice cu pasiune nu numai poezie, ci , de asemenea , muzică și desen, și a devenit interesat de teatru, cu toate că prima piesă, Evil vraja fluturelui, a fost un eșec.
Suprarealismului poezie pură
In 1921 a publicat prima sa lucrare în versuri, carte de poezii, cu care, în ciuda acuzând influențele romantice și modernismului, a atras atenția. Recunoașterea și succesul literar al lui Federico Garcia Lorca a venit cu publicarea în 1927 de poezii șicântece, mai presus de toate, cu reprezentările aclamat și continue în Madrid teatru patriotică Mariana Pineda, bazată pe heroină istorică de aproape o sută de ani înainte de sub absolutismul Fernando VII exacerbat, el a fost condamnat la moarte prin brodarea o cerere de înregistrare liberal de pavilion.
Între 1921 și 1924, în timp ce lucrează în cântece, Garcia Lorca a scris o lucrare inspirată din folclorul andaluz, The Poema del Cante jondo (publicată în 1931), o carte și mai unitară și a ajuns la scadență în care este percepută în mod clar ceea ce aceasta va fi o caracteristică a poeziei sale: identificarea cu populare și cultivate stilizarea mai târziu. O astfel de orientare a ajuns la maturitate deplină cu baladele țigănești (1928), care a fost un succes imediat. În baladele țigănești ei fuzionează populare și de înaltă cultură să cânte oamenii persecutați de țigani, personaje marginale marcate de un destin tragic. Formal, Lorca a realizat un limbaj personal, inconfundabil, a cărei cheie este asimilarea profundă de poetul elementelor și formelor populare și combinarea lor cu metafore îndrăznețe și o stilizare tipică cerințelor "poeziei pure" etichetă în începuturile ei a luat membrii generației sale.
Ca urmare a acestui succes, Lorca a călătorit la New York, unde a trăit ca intern în timpul cursului 1929-1930. Afișările au părăsit orașul în mintea sa materializat înpoet din New York (publicat postum , în 1940), un cântec chinuită, cu ecouri de critică socială, împotriva civilizației urbane și mecanizate. Populare din colecțiile sale de poezie anterioare și formele tradiționale să cedeze în această lucrare viziuni apocaliptice, a făcut din imagini lipsite de logică și onirice care se conectează cu mișcarea suprarealistă franceză, dar întotdeauna în cadrul personalului poetic Lorca.
Lorca, dramaturg
director înapoi în Spania, în 1932, Federico García Lorca a fost numit La Barraca companie de teatru universitar care a propus popoarele Castilla aduc teatru clasic al epocii de aur. Interesul lui în scenă, atât în aspectul său creativ ca difuzat, răspunde la o evoluție progresivă spre colectiv și un efort pentru a ajunge cât mai direct la oameni. Așa că în ultimii ani ai vieții sale dedicate teatrului, deși cu excepții notabile sa încheiat în 1934 Tamarit Divan, carte de poezii inspirate de arabigoandaluza poezie; El a venit să publice lamentarea pentru Ignacio Sanchez Mejias (1935), elegie frumos prietenului său toreador , care imbina traditia populara cu imagini de coborâre suprarealist, iar cele șase poezii din Galiția (1935), scrise în limba galiciană; și a lucrat la mai multe proiecte care au făcut parte cea mai mare parte incomplete si vezi numai post - mortem lumina, inclusiv impresionante Sonetele Dark Love colecție neterminat de înaltă tensiune erotică.
Rezultatul acestei dedicare mai mare pentru teatru din ultimii ani sunt cele trei drame rurale mari , care constituie apogeul producției sale și locul respectiv Lorca printre marile dramaturgi europene ale perioadei: Blood Wedding (1933), Yerma(1934) , iar casa Bernardei Alba (1936). Ridicata in unele parti ale inevitabilele repertoriul contemporan, toate acestea rămân în mod constant reprezentate pe scenele din întreaga lume; teatru spaniol în calitatea de autor, numai sperietori deRamón del Valle-Inclan se bucură de o poziție similară.
Yerma (1934), care se concentrează pe tema maternității frustrat este o adevărată tragedie în modul clasic, inclusiv corul spălătorese, cu corifeo sale cu protagonistul dialogând comentând pe acțiune. colmatare tragice similare descoperite în Bodas de Sangre (1933), în cazul în care un adevărat eveniment inspirat drama unei mirese care fuge după căsătoria ei cu un vechi iubit (Leonardo). Zborul plin de premoniții, în care moartea în sine apare ca un personaj, prevestește un scop care a fost, făcând aluzie din prima scenă, în care au fost uciși doi oameni și a recoltei posibilitatea de continuitate a cursei pentru ambele ramuri și de reînnoire moartea tatălui mirelui lui în mâinile familiei lui Leonardo. Astfel, pasiune și se încheie cu Căutare automată distrugerea tuturor ordinii stabilite.
Cea mai bună creația lorquiana este Casa Bernardei Alba (1936), o lucrare în care pasiunea pentru viața tânărului Adela, închis în casa ei cu surorile ei din cauza de doliu pentru tatăl său și oprimați sub jugul unei mame tiranice, izbucnește într-o rebeliune care se teme de consecințele ultime; ci dorința de libertate și iubire Adela, de asemenea, accident de peretele de neînțelegerii al familiei sale și a utilizărilor sociale, încheind tot cu eliminarea lor. Pe lângă cifra de protagonist, scoate în evidență seria de portrete feminine realizate de autor, de la Bernardei-se la vechea servitoare fiicele încrezător (La PONCIA), sora posedat de gelozie distructivă (Martiriul) sau bunica înnebuniți (Maria Josefa), care, în momentele lui de luciditate, spre deosebire de Adela starkly completează tirania Bernardei.
Casa Bernardei Alba, considerat capodopera sa, a fost , de asemenea , ultimul, din moment ce în același an, focar al razboiului civil spaniol (1936-1939) care a condus la dictatura lui Francisco Franco, a fost arestat de Franco e forțele și împușcat zece zile mai târziu, sub acuzații neclare, care indicau rolul său ca poet, gânditor și caracterul susceptibil de a modifica "ordinea socială". crima lui a provocat un șoc profund internațional și a devenit artist în simbol tragic al intoleranței brutală a fascismului.
Universală spaniolă
În evoluția sa, calea Lorca este parangonable cu cea a generației sale (de poezie pură și de avangardă și experimentare rehumanization angajament social), și chiar asimilarea completă a populare, care este una dintre caracteristicile sale cel mai caracteristic, este paralelă de Rafael Alberti . Cu toate acestea, în spatele aparent varietate de genuri și stiluri, opera lui Federico Garcia Lorca are o unitate tematică puternică. Atât Cartea poetică a poeme ca personajele din Baladele sale țigăneștisau protagoniștii marilor tragedii de maturitate (Yerma, Nuntă Sânge și Casa Bernardei Alba), pofte vitale sunt forțați să frustrare cauzate de forțe ostile, care pot fi păstrate într-o zonă de cutremur, probabil, care simbolizează limitările inerente condiției umane, sau obiectivate într-un mediu social, care este același indiferent dacă tradiționale sau modernizate, sfârșește prin a distruge orice încercare de auto-realizare.
O astfel de tematică explică domeniul de aplicare universală a producției în alt mod ferm înrădăcinate în tradiție și folclor spaniol și andaluz, dar nu și drama inevitabilă și fascinația hipnotică și inexplicabil , care încă mai provoacă cele mai bune texte: să examineze cu atenție somnambul Romance sau scena end de nunta sânge duce numai la probele geniului său. În acest sens sunt interpretări simpliste, atât de nedrept trase din homosexualitatea poetului ca pretinsa supraevaluare a muncii lui Lorca pentru a fi o victimă a fascismului celebru; prevestea sau nu, moartea sa prematură , la treizeci și opt de ani a făcut trunchia doar creații de curgere în Casa Bernardei Alba și periat perfecțiune.
August
August.
Potrivnice - amurguri
de piersici si zahar,
soarele-n dupa-amiaza
ca un sâmbur de fructa.
Porumbu-si pastreaza întreg
surâsu-i galben si aspru.
August.
Copiii manânca
pâine neagra cu luna bogata.
Cântec de călăreţ
Cordoba.
Singura si departata.
Negru-i calul, luna toata,
si-n desaga mea, masline.
Desi drumu-l stiu, stiu bine
n-ajung la Cordoba vreodata.
Peste camp, prin vant ce bate,
calul negru, rosa luna.
Dintr-a Cordobei cetate
moartea ma priveste-ntr-una.
Ay, tu drum pierdut si lung!
Ay, tu calul meu, prea bunul!
Ay, mi-atine moartea drumul
pan la Cordoba s-ajung!
Cordoba,
Singura si departata.
Chitara
Începe plânsul
chitarei.
Se sparg cupele arborilor
pline cu dimineata.
începe plânsul
chitarei.
E inutil
s-o faci sa taca.
Plânge monoton
cum plânge apa,
cum plânge vântul
peste zapada.
E cu neputinta
s-o faci sa taca.
Plânge lucrurile
pierdute departe.
Nisipul din Sudul fierbinte
visând camelii albe.
Plânge sageata fara tinta
amurgul fara zori
si prima pasare
moarta în ramuri.
O, chitara!
Inima ranita
de cele cinci sabii.
ADRIAN PĂUNESCU - Manifest pentru sănătatea pământului
Licenta pentru naivitate - Adrian Paunescu
TEATRU/FILM 5 Iunie
Cu Adrian Titieni, actor
Biografie Adrian Titieni
Adrian Titieni, nascut pe 6 iunie 1963, a absolvit in anul 1988 cursurile Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica, Bucuresti, iar în 2003, cursurile postuniversitare de Regie si Montaj Film si TV, la aceeasi universitate. Este membru fondator al Fundatiei Romane pentru Educatie si Educatori.
Timp de doi ani (1993-1994), a lucrat in TVR ca realizator in cadrul Departamentului Educatie–Stiinta, iar in perioada 1996-1997, a fost consilier la departamentul de Relatii Publice al Presedintiei Romaniei. Din 1989 pana in prezent, este conferentiar doctor universitar, sef al catedrei „Artei actorului” la UNATC.
Ca actor Adrian Titieni a jucat in numeroase filme, printre care "Moartea Domnului Lazarescu" in rolul doctorului Dragos Popescu, in "Homicid conjugal" in rolul Papa de Simon, "Fata in fata" in rolul moderatorului tv, "Pescuit sportiv" in rolul lui Mihai, Ilie in "Tinerete franta", profesorul in "Expeditia", iar cel mai nou rol in telenovela "Regina" in rolul securistului Andrei.
A aparut in scurtmetrajele premiate Valuri si Colivia.
De asemenea, Adrian Titieni a jucat si in numeroase piese de teatru alaturi de mari actori. Este casatorit cu Adriana Titieni si au doi copii impreuna.
Timp de doi ani (1993-1994), a lucrat in TVR ca realizator in cadrul Departamentului Educatie–Stiinta, iar in perioada 1996-1997, a fost consilier la departamentul de Relatii Publice al Presedintiei Romaniei. Din 1989 pana in prezent, este conferentiar doctor universitar, sef al catedrei „Artei actorului” la UNATC.
Ca actor Adrian Titieni a jucat in numeroase filme, printre care "Moartea Domnului Lazarescu" in rolul doctorului Dragos Popescu, in "Homicid conjugal" in rolul Papa de Simon, "Fata in fata" in rolul moderatorului tv, "Pescuit sportiv" in rolul lui Mihai, Ilie in "Tinerete franta", profesorul in "Expeditia", iar cel mai nou rol in telenovela "Regina" in rolul securistului Andrei.
A aparut in scurtmetrajele premiate Valuri si Colivia.
De asemenea, Adrian Titieni a jucat si in numeroase piese de teatru alaturi de mari actori. Este casatorit cu Adriana Titieni si au doi copii impreuna.
· Ana, mon amour (2017) - psiholog Trailer
· Charleston (2017) - Rudolf Trailer
· Farul (2017)
· Fructul oprit (2017) - Tudor Caragea
· Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor (2017) - dascălul Trailer
· Perfect sănătos (2017) - procuror Trailer
· Bacalaureat (2016) - Romeo Trailer
· București NonStop (2015) - Giani Trailer
· Doar cu buletinul la Paris (2015) Trailer
· Nameless (2015)
· O faptă bună (2015)
· Cai putere (2014) - Mihai
· Excursie (2014)
· Betoniera (2013) - şef şantier
· Poziția copilului (2013) - Traian Angheliu Trailer
· Șanțul (2012) - Vasile
· Și caii sunt verzi pe pereți (2012) - Tocitu Trailer
· Câmp cu maci (2011) - Dl. Petrescu
Cu Octavian Strunilă, actor și regizor
Biografie Octavian Strunilă
Octavian Strunila s-a facut remarcat prin rolul din filmul “Inima de tigan” dar si cel din “State de Romania”.
Actorul a mai jucat in 2008 in “Home delivery”, “Poveste de cartier”, “Regina”, in 2006 in “Iubire ca in filme”, in 2005 in “Lacrimi de iubire”, iar in 2004 in “Hacker”.
A regizat filmele “Bani” si “Home delivery”, productii la care a semnat si montajul si scenariile. Inainte de a se face cunoscut in filme, Octavian a facut Stand-up comedy la Café Deko, din cadrul teatrului National Bucuresti, fiind de astfel si primul proiect de stand-up comedy din Romania. Inainte de a ajunge actor de film, a cochetat cu teatrul, unde a interpretat roluri complexe, care i-au scos in evidenta calitatile actoricesti.
La teatrul Mundi din Bucuresti a jucat in spectacolele "Raul de balci", regia Mircea Marin, "Paparazzi", regia Ovidiu Gherasim, dar si in "Proasta cu spume", regia Teo Herghelegiu, precum si in scurt-metrajele "Trei gloante pentru un lider", "Bertha&Luci", "Subiect la diateza pasiva", regia si scenariul Octavian Strunila, "Sa-ncerci la Bucuresti", regia si scenariul Octavian Strunila, "Romaneste", regia si scenariul Octavian Strunila, "Povara", regia si scenariul Octavian Strunila.
In septembrie 2005 a primit premiul „Cel mai bun actor” la sectiunea individual din cadrul Galei Tanarului Actor HOP, in fata unui juriu format din regretatul Stefan Iordache, regizoarea Theodora Herghelegiu si criticul de teatru Cristina Modreanu.
A regizat filmele “Bani” si “Home delivery”, productii la care a semnat si montajul si scenariile. Inainte de a se face cunoscut in filme, Octavian a facut Stand-up comedy la Café Deko, din cadrul teatrului National Bucuresti, fiind de astfel si primul proiect de stand-up comedy din Romania. Inainte de a ajunge actor de film, a cochetat cu teatrul, unde a interpretat roluri complexe, care i-au scos in evidenta calitatile actoricesti.
La teatrul Mundi din Bucuresti a jucat in spectacolele "Raul de balci", regia Mircea Marin, "Paparazzi", regia Ovidiu Gherasim, dar si in "Proasta cu spume", regia Teo Herghelegiu, precum si in scurt-metrajele "Trei gloante pentru un lider", "Bertha&Luci", "Subiect la diateza pasiva", regia si scenariul Octavian Strunila, "Sa-ncerci la Bucuresti", regia si scenariul Octavian Strunila, "Romaneste", regia si scenariul Octavian Strunila, "Povara", regia si scenariul Octavian Strunila.
In septembrie 2005 a primit premiul „Cel mai bun actor” la sectiunea individual din cadrul Galei Tanarului Actor HOP, in fata unui juriu format din regretatul Stefan Iordache, regizoarea Theodora Herghelegiu si criticul de teatru Cristina Modreanu.
· Tanti Florica (2012) - Ţuţu
· Moștenirea (2010) - Stiven 'Killeru' Ioniţă
· State de România / State de Romania (2009) - Stiven 'Killeru' Ioniţă
· State de Romania - Student la Sorbona (2009) - Stiven 'Killeru' Ionita
· Bani (2008)
· Home delivery (2008)
· Poveste de cartier (2008) - Calu Trailer
· Regina (2008) - Stiven Kileru
· Inimă de țigan (2007) - Stiven Kileru
· Iubire ca în filme (2006) - Geo Dumitrescu
· Păcală se întoarce (2006) - voce tânără Trailer
· Lacrimi de iubire (2005) - Stelica
· Hacker (2004)
· Bani (2008)
· Home delivery (2008)
Filmografie - montaj
· Bani (2008)
· Home delivery (2008)
Filmografie - scenarist
· Bani (2008)
· Home delivery (2008)
GLUMEȘTE, FII VESEL ȘI VEI RĂMÂNE TÂNĂR 5 Iunie
Bean Goes to Town | Episode 4 | Original Version | Mr Bean Official
GÂNDURI PESTE TIMP 5 Iunie
:
Nicolae Iorga - CitateFederico Garcia Lorca - Citate:
SFATURI UTILE 5 Iunie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu